2006. 11. 10. (X/45)
2006. 11. 10. (X/45)
2006. 03. 10. (X/10)
Gyorsítósávon a Suzuki

Gyorsítósávon a Suzuki

2006. 03. 14.
Miközben Magyarországon tavaly több mint 4 százalékkal esett vissza az új autók értékesítési aránya, a Magyar Suzuki Rt. piaci részesedése közel 20 százalék volt, ami 3,4 százalék növekedést jelentett a 2004-es évhez képest. A jó eredményt foleg az új Swift piacra dobása hozta, melybol belföldön 18 ezer darabot értékesítettek. A Swift nemcsak itthon, hanem világszerte is nagy siker, Ausztráliában, Kínában, Indiában és Japánban „Az év autója” címet is megkapta. A hazai Suzuki-gyár – amely nemrég mutatta be legújabb modelljét, az SX4-est – nem ül a babérjain. A marketingszakemberek a kis és az alsó-közép kategória közé beékelodött résmodellt „X-over revolution”-nak nevezték el: az autó többféle kategória legjobb összetevoit próbálja ötvözni. Ezért aztán a hátsó lábtér és a vállszélesség is nagyobb, mint a Swift esetében, a minoség pedig, ha lehet mondani, még jobb lett. Az SX4-es vitathatatlanul legérdekesebb muszaki újdonsága az automata, illetve a kapcsolható négykerék-meghajtású eroátvitel. Az alapállásban elsokerék-meghajtású autó, a kerekek kipörgésekor automatikusan nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Az összkerékhajtást rögzíteni is lehet, amely azonban 60 km/óra sebesség fölött visszaáll automatikus üzemmódba. 
2006. 03. 10. (X/10)
Gyorsítósávon a Suzuki

Gyorsítósávon a Suzuki

2006. 03. 14.
Miközben Magyarországon tavaly több mint 4 százalékkal esett vissza az új autók értékesítési aránya, a Magyar Suzuki Rt. piaci részesedése közel 20 százalék volt, ami 3,4 százalék növekedést jelentett a 2004-es évhez képest. A jó eredményt foleg az új Swift piacra dobása hozta, melybol belföldön 18 ezer darabot értékesítettek. A Swift nemcsak itthon, hanem világszerte is nagy siker, Ausztráliában, Kínában, Indiában és Japánban „Az év autója” címet is megkapta. A hazai Suzuki-gyár – amely nemrég mutatta be legújabb modelljét, az SX4-est – nem ül a babérjain. A marketingszakemberek a kis és az alsó-közép kategória közé beékelodött résmodellt „X-over revolution”-nak nevezték el: az autó többféle kategória legjobb összetevoit próbálja ötvözni. Ezért aztán a hátsó lábtér és a vállszélesség is nagyobb, mint a Swift esetében, a minoség pedig, ha lehet mondani, még jobb lett. Az SX4-es vitathatatlanul legérdekesebb muszaki újdonsága az automata, illetve a kapcsolható négykerék-meghajtású eroátvitel. Az alapállásban elsokerék-meghajtású autó, a kerekek kipörgésekor automatikusan nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Az összkerékhajtást rögzíteni is lehet, amely azonban 60 km/óra sebesség fölött visszaáll automatikus üzemmódba. 
2004. 11. 05. (VIII/45)
Hatásos nevelőeszköz, vagy csak a pénzünkre vadásznak?

Hatásos nevelőeszköz, vagy csak a pénzünkre vadásznak?

2004. 11. 08.
1967-ig szabadon garázdálkodhattak a hazai gyorshajtó autósok, ekkortájt rendszeresítette a rendőrség az első traffipaxkészülékeket. A három lábon álló, messziről is jól látható, lavórnyi méret? radar ma már megmosolyogtató adatokkal bírt: csak ötven méteren belül észlelte az autókat, méréshatára pedig 20-120 km/h-ig terjedt. Öt évvel később a traffipaxot már a mérőkocsik elejére szerelték fel, a gyorshajtókat pedig a műszerfalon elhelyezett fényképezőgép örökítette meg. Rutinosabb sofőrök már előre tudták, hogy sebességet mérnek az út szélén megbúvó, általában AJ-s rendszámú 1200-as Zsigulikból. Mivel a traffipaxkészülékek működési elvüknél fogva haditechnikának számítottak, a COCOM-listának köszönhetően elég kevés készülék volt az országban. Később a rendőrség egyre több Skodát, Opelt, és Fordot szerelt fel sebességmérővel, sőt nem volt ritka a civil rendszámos mérőkocsi sem. Gyorshajtókból mindig akad bőven, ezért a költségvetés – megérezve a pénzszagot – a 90-es évek elején megfinanszírozta minden autósok rémálmát, a lézeres traffipaxot. Ezzel már nagy távolságból (1,5-1,8 km) tudták mérni az autók sebességét, egészen 400 km/h-ig.
Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected] - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!