2011. 08. 05. (XV/31)
A sikertől nem szálltak el

A sikertől nem szálltak el

2011. 08. 05.
Ön lett az év ifjú szállodása, gratulálok!–ŰÍgy van, nagy örömmel töltött el engem is, a kollégákat is, hogy 2011-ben én lettem az év ifjú szállodása. Két embert választottak, egyet vidékről, egyet a fővárosból. A budapesti kategóriában kaptam meg ezt az elismerést, ami azért is töltött el különösen nagy örömmel, mert igazolva láttam az eddigi munkámat, és biztat, ösztönöz arra, hogy hasonló ütemben, intenzitással folytassam a szállodai szakmában végzett tevékenységemet, illetve olyan szállodai szakembereket sikerült megelőznöm, akik szintén régóta a szakmában dolgoznak, és elismert szakemberekről van szó, ez egy plusz motiváció számomra.Akkor ez a csapatodnak is egy érdem…–ŰTermészetesen, nyilván nem egy embernek ítélik oda ezt a díjat, ezt nem tudtam volna megkapni, hogyha akár a korábbi, de főleg a jelenlegi munkahelyemen a kedves kollégáim nem segítenek ennyit, illetve nem ilyen pozitívan állnak hozzá a munkához, és nem ilyen intenzitással dolgoznak.Tavaly óta igazgatója az Airport Hotel Budapestnek. Azóta milyen változásokat hajtott végre, milyen főbb pontokon történt módosítás?–ŰTöbb változás is történt. Elsősorban a szervezeti felépítésben változtattunk egy-két dolgon, illetve részlegvezetőket cseréltem addig, amíg sikerült olyan kollégákkal körülvennem magam, akik szintén az általam képviselt lendületet hordozzák magukban, akár szabadnapjukon is bejönnek, megnézik, hogy a munkaterületükön, vagy akár máshol is minden rendben van-e, élvezik, hogy itt dolgozhatnak, és ösztönzik a kollégáikat, beosztottjaikat a még jobb munkavégzésre. Amiért ez fontos: mindennek a nyertese nem lehet más, mint a vendég, és számunkra a vendég az első. Fontos állomás volt még az új hotelminősítési rendszerben szerzett besorolás. Ugyanis egy új hotelminősítési rendszer van jelen Magyarországon, ami a Hotelstars Union. Mindenkinek, aki 2011. július 1-től újra, vagyis továbbra is használatba szeretné venni a csillagokkal ellátott besorolást, át kellett esni ezen a minősítési rendszeren. Az Airport Hotel Budapest korábban négycsillagos szállodai besorolással üzemelt, a mostani minősítési rendszerben pedig sikerült elérnünk a négycsillag superior kategóriát, aminek a lényege az, hogy pontszámban, ugyanannyi pontunk van, mint egy ötcsillagos szállodának a minimum követelménye, csak azért nem lehetünk ötcsillagosak, mert az ötcsillagos szállodának ugyanezt a pontszámot több szolgáltatásból kell elérnie. Büszkék vagyunk erre az eredményre, a vendégek pedig még inkább elégedettek, ugyanis nem kapcsoltuk össze ezt egy áremeléssel, tehát akik eddig négycsillagos szállodaként ismertek minket, továbbra is ugyanazon az áron jöhetnek egy magasabb besorolásba. A magasabb besorolás azzal jár, hogy létszámot bővítettünk, hogy még minőségibb szolgáltatást tudjunk végezni akár a recepción, akár a HK-részlegen, akár az étteremben, konyhán, illetve plusz dolgokat készítettünk be a szobákba a vendégeknek a kényelmét elősegítendő vagy növelendő. Nagyon fontos az, hogy kezdetektől fogva 0–24 órás az éttermünk, a konyhával együtt, tehát ha valaki éjjel kettőkor szeretne bélszínt fogyasztani, akkor erre is van lehetőség, hogyha reggel négy órakor szeretne a szobájában reggelizni, akkor ez is megoldott a szobaszervizünk által.Ha jól tudom, a bizniszkategóriában is értek el eredményeket…–ŰIgen, vendégeink nagy részét üzletemberek teszik ki, és a biznisz kategóriában 2011-ben a legjobb vidéki szálloda lett az Airport Hotel Budapest – ez a Turizmus Panoráma által kiírt Turizmus Excellence-díj volt. Örömmel tájékoztattuk erről vendégeinket hírlevélben, illetve használjuk a logót a levelezésünkben, megjelenésünkben, úgyhogy rendkívül szép elismerés ez a szállodának az idei évre is.Vidéki kategóriában lettek a legjobbak? –ŰA szálloda közigazgatásilag Vecsésen van, tény, hogy 500 méterre vagyunk Budapesttől, de a földrajzi elhelyezkedés miatt a vidéki kategóriában indulhattunk.Üzleti szállodáról lévén szó, kötelességem megkérdezni, a válság hogyan érintette az Airport Hotelt?–ŰNyilván a válság az mindenkit érintett. Nem hiszem, hogy van olyan szálloda, aki azt mondja, hogy nem érezte. Mi is megéreztük ezt a visszaesést, ennek ellenére abban az időszakban is próbáltunk folyamatosan fejleszteni, megújulni. Kifestettük újra az egész szállodát, az összes szobát, beruháztunk, klimatizáltuk a konferenciatermet, gyerekbarát részleget alakítottunk ki a szállodában, a wellness részleget fejlesztettük. Igen, fejlesztettünk, hogyha esetlegesen érkezik a mielőbb várt újabb fellendülés, akkor már plusz kínálatot tudjunk nyújtani, és hála Istennek ez el is jött.Milyen terveik vannak a jövőre nézve?–ŰSzeretnénk az éttermet kibővíteni, egy télikertet csinálni a teraszra. Aztán szeretnénk itt a szálloda mögött egy nagyobb konferenciaközpontot létrehozni, de ezek azért nem rövidtávú célok, ahogy erre lehetőségünk lesz, nekilátunk.Gyakori probléma, hogy az ember hol helyezze el autóját, mikor repülőútra megy. Az Önök parkolója ezt az igényt elégíti ki. Bárki igénybe veheti?–ŰA Ferihegyi „fapados” Parkoló már a szálloda előtt létezett. Ötéves múltra tekint vissza, folyamatosan bővült, szépült, gazdagodott. Mivel jó árral dolgozunk, bárki számára elérhető ez a szolgáltatás, ráadásul nem kell szállodavendégnek lenni ahhoz, hogy valaki itt hagyhassa autóját. Egy 550 férőhelyes parkolóról van szó, aszfaltozott, kamerával és őrökkel őrzött. Továbbá rendszámfelismerő rendszerrel és biztosítással rendelkezünk a nálunk parkoló autókra. Az árba beletartozik, hogy kivisszük a vendégeket, illetve megérkezéskor visszahozzuk. Extra szolgáltatás, hogy az ideérkező parkoló vendégeknek még egy kávét is biztosítunk, tehát a tökéletes kényelemre törekszünk.A szállodaszoba árában is benne van a reptéri transzport?–ŰIgen, az összes szállóvendégünk számára a szobaár tartalmazza azt, hogy a megérkezéskor behozzuk a repülőtérről, illetve elutazáskor az általa kívánt egyes vagy kettes terminál valamelyikére kiszállítjuk őket. Vannak olyan vendégeik, akik nemcsak a reptér közelsége miatt szállnak meg itt?–ŰA vendégek nagyrészt – ahogy említettem – a bizniszszektorból érkeznek, akik tárgyalni, megbeszélésre, meetingre jönnek Budapestre, Magyarországra. Mellettük csoportokat is szoktunk fogadni, átutazó csoportokat. Továbbá sportszövetségekkel is van együttműködésünk, de szeretettel várunk mindenkit.  Aki csak ebédelni szeretne, annak mit tudnak ajánlani?–ŰAz a’ la carte mellett büférendszerrel működünk. Minden hétköznap délben 1990 forintért lehet választani két levesből, három főételből és két desszertből, ehhez jön egy kávé és egy üdítő is. Mivel büszkélkedik még a szálloda?–ŰMűködik nálunk egy fogászat is, egy implantációs centrum, a DentiDent Implant Clinic. Az alapvető fogászati kezeléseken kívül magas szintű implantálás is folyik, amit Magyarország implantációs fogászatának az atyja végez, és az ő irányításával zajlanak itt a munkálatok. Nagyon kedvelt lett ez a szolgáltatás, nagyon sok magyar vendégünk van, akik felkeresték a fogászatunkat, most pedig külföldi vendégeket próbálunk idecsábítani. Tehát nincs megállás.
Cél az olimpiai arany

Cél az olimpiai arany

2011. 06. 17.
Először is szeretnék gratulálni a luxemburgi vb-n szerzett aranyérméhez. Azóta, ha jól tudom, Nürnbergben gyarapította az éremgyűjteményét még egy arannyal. Hiányzik még valami a repertoárból? – A legbüszkébb a világbajnoki aranyérmemre vagyok. Amit még szeretnék elérni, az egy olimpiai siker. Az olimpiai a legfényesebb érem, a csúcs. Egy további nemzetközi verseny is be van tervezve, tehát még nem akasztom szögre a merőkanalat. Hogyan készül egy ilyen versenyre? A szálloda biztosítja esetleg a felkészülési időt és helyet?– Igen, sok köszönettel tartozom az itteni vezetőségnek, tulajdonosnak, mert mindenben támogatnak, segítenek mind időben, mind pénzben. Egy világbajnokságon való részvétel – mondanom sem kell – igen költséges. A felkészülés egy hosszabb folyamat, meg kell tervezni a tálalást, a szín- és formavilágokat stb. Ez egy több hónapos intenzív időszak. Persze a szabadidőből is bőven rá kell áldozni.De azért tegyük hozzá, hogy egy jó eredmény a szállodának is jó cégér…– Persze, büszkék is rám. Ugyanakkor ez egy felelősség is, hiszen van egyfajta várakozás a vendégek részéről. Volt olyan látogató, aki kifejezetten azért akart nálunk fogyasztani, mert hallotta, hogy világbajnok szakács készíti az ételeket. Tehát az emberek nagyobb elvárással esnek neki az ételeknek, mivel azokat egy világbajnok séf készítette.Hogy kell elképzelni a versenyt? Ha jól tudom, a megmérettetések több napig tartanak.– A versenyek általában többnaposak, mivel sok a versenyző. A luxemburgi vb is ötnapos volt. A 2500 versenyző közel 53 országból érkezett. Őket leosztják napra pontosan, ki, mikor és hol készítheti el művét.A zsűri mi alapján dönti el, hogy ki lesz a befutó? A tálalás vagy az íz a fontosabb?– Inkább a kinézet a hangsúlyos. De a tizenkét tagból álló nemzetközi szakavatott zsűri, el tudja dönteni, hogy ez így elkészíthető-e, megvalósítható-e. Természetesen belevághatnak, megkóstolhatják.Nagyon más egy ilyen versenyen főzni, mint mondjuk a szállodában? – Persze, nagyon más! Ugyanis más az igény. A versenyen inkább díszmunkát készítünk. Úgy kell tálalni, hogy az egész nap ki lesz állítva. Tartósítanunk kell, illetve figyelnünk arra, hogy ne száradjon meg a széle, és sorolhatnám még. Ön zöldség- és gyümölcsszobrász is. Mennyiben áll ez közel a séfkedéshez? Melyiket élvezi jobban?– Megmondom őszintén, nekem mindegyik közel áll a szívemhez. Ugyanúgy a hidegkonyha, az artisztika, de a melegkonyha is. Amikor először voltam szobrászoktatáson, úgy voltam vele, hogy a következőre el se megyek, mert az elején az embernek annyira nincs ráállva a keze, begörcsöl. Ehhez képest tavaly öt országos versenyen voltam artisztikából, és rögtön aranyérmet szereztem.További sikereket kívánunk, és egy olimpiai aranyat!
Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!