Nana Jones, a techóriás globális vallási partnerségeiért felelős munkatársa szerint az imaposztok ötlete a pandémia ideje alatt vetődött fel a közösségépítési szükség miatt.
“A Covid-19 világjárvány alatt azt tapasztaltuk, hogy számos spirituális és hitközösségek a mi szolgáltatásainkat használták a kapcsolattartásra, ezért új eszközökkel is igyekszünk támogatni őket”
- nyilatkozta a Facebook szóvivője a Gizmodo online magazinnak.
Hozzátette, hogy a funkció először az Egyesült Államokban debütált „lehetőséget adva az embereknek arra, hogy imát kérjenek a Facebook-csoportjuktól”, ha szeretnének.
A techóriás arra nem tért ki, hogy a bejegyzésekből származó adatokat felhasználják-e imádkozási szokásaikon alapuló célzott hirdetések megjelenítésére.
So I just had this “Introducing Prayer Posts” pop up as a new fb feature on my profile. Anyone else seeing this? Wondering what fb algorithm thinks it knows about me? pic.twitter.com/TnP1reKDGR
— Robert P. Jones (@robertpjones) April 14, 2021
Amikor egy csoport adminisztrátora a funkció használata mellett dönt, a tagok bedobálhatják imakéréseiket a csoportba, majd mások megnyomhatják az „imádkozás” gombot, hogy értesítsék a posztolót, hogy kéréséért imát mondtak.
(Gizmodo/Hetek)