Míg a techóriás nem engedélyezi az alkohol és más korhatáros tartalmak reklámozását 18 év alattiak számára, nem állja útját annak, hogy a profiljuk alapján azok iránt érdeklődő tiniket elérjék ezek a hirdetések.
A csoport által létrehozott kamu oldal, az "Ozzie News Network" a Facebook hirdetői platformján azt tapasztalták, hogy bár direkt módon nem hirdethetnek alkoholt, szerencsejátékot vagy cigarettát a 13-17 éves korosztálynak,
amennyiben indirekt módon célozzák meg az ezek iránt érdeklődő tiniket, át tudnak menni a hirdetéseik.
A teszt során nyereményjátékos hirdetést küldtek a szerencsejáték felé érdeklődőknek, koktélreklámot az alkohol felé nyitottaknak, az extrém fogyás felé érdeklődőknek pedig a tökéletes nyári test eléréséről szóló hirdetés ment, minden akadály nélkül.
A szervezet igazgatója, Chris Cooper felhívta a figyelmet arra, hogy a Facebook nyilvánvalóan ugyanolyan elven juttat el információt a tinédzsereknek, mint a felnőtteknek, és abból profitál is, ez pedig nincsen rendben.
"Kell-e egy magát egyedülállónak megjelölő 13 éves tininek célzott 'sugar daddy-s' randihirdetést kapnia?
Helyénvaló-e, hogy egy alkohol iránt érdeklődő 15 éves koktél receptekről szóló reklámot kap...? Tényleg azt szeretnénk, hogy a 16 éveseket szerencsejáték vagy szélsőséges politikai hirdetésekkel bombázzák?"
(Guardian/Hetek)