Reklámozzanak melegesküvőt a másodikosok! - botrányos munkafüzet jár a gendermesekönyv mellé
A botránykönyvhöz szánt eredeti foglalkozásterv kifejezetten óvodásokat és alsótagozatosokat céloz
Reklámozzanak melegesküvőt a másodikosok! - botrányos munkafüzet jár a gendermesekönyv mellé

Forrás: Shutterstock/Puzzlepix

2020. 10. 11.
A Meseország mindenkié című mesekönyvhöz szánt foglalkozásterv leplezi le igazán, milyen alaposan átgondolt propagandával nevelnék át a magyar kisgyermekeket. 

Hiába próbálják meg sokan egyszerű ártalmatlan mesekönyvnek beállítani az LMBTQ karaktereket tartalmazó kisgyermekeknek szánt kiadványt, valójában az óvodáknak és alsótagozatoknak szánt foglalkozástervek leplezik le, hogyan próbálják meg átnevelni a legkisebbeket is. 

A Meseország mindenkié című könyvhöz szánt foglalkozásterv a mai napig elérhető a Labrisz kiadó honlapján, a tervet az Emberi Jogi Nevelők Hálózatának (EJHA) tagjai, Botzeim György, Lőrincz Noémi és Sztanka Mónika készítették. 

Mi lenne, ha nem fiú lennél?

A munkafüzet első feldolgozandó meséje Molnár Krisztina Rita Rubinpiros madár című meséje, amelyet 4. osztályosoknak szántak. A történethez kapcsolódó egy feladatban a gyermekeknek az egymás hátára rajzolt karakterekről kell egy-egy jellemzőt mondaniuk. Pár perccel később a viselőjének a hallottak alapján kell kitalálnia, hogy mi is van a hátára ragasztva. Lehet például egy fiúsnak öltözött lány, vagy lányosnak öltözött fiú - derül ki a felsorolásból. 

"Mi lenne, ha fordítva alakult volna a mese: a mesehős egy hős férfi, aki nővé akar változni?"

- írják a javaslatot a "fordított világ" névre hallgató feladatban, amelyben a gyermekeknek az ellenkező nembe kellene bújniuk, és úgy "eljátszaniuk a gondolattal, hogyan változna meg az életük."

Az egyik meséhez mellékelt forrás konkrétan a Soros-alapítvány által kiadott Emberi jogok egyetemes nyilatkozata gyerekeknek című kiadvány. 

A Gimesi Dóra Óriásölő Margaret című meséjéhez szánt 60 perces foglalkozás célja kifejezetten az "általános nemi szerepek felcserélődésének elfogadása". Ebben vitára bocsátják azt, hogy miért várják el a gyerekektől azt, hogy a fiúk fiús dolgokat, a lányok pedig csak lányos dolgokat csináljanak. Fel is vetik a kérdést a gyerekeknek: csináltak-e már olyan ellenkező nemhez köthető dolgot, amikről a szülők azt mondták, hogy ne csinálják?

A foglalkozás zárófeladata az, hogy a gyermekek rajzolják le a saját "démonjaikat", azokat a dolgokat, amiktől félnek és tartanak. 

Kötelezhetnek-e a szüleid a húsevésre?

A mesekönyv egyik sokat idézett története az elrabolt királykisasszonyról szól, Pengő Edit szerzeménye. Az alsótagozatosoknak szánt foglalkozáson a gyermekeknek meg kell interjúvolniuk a főszereplő lányt olyan példakérdésekkel: hogy 

"Miért hordasz fiús ruhákat? Miért nem akarsz összeházasodni senkivel?"

De lehet kérdéseket szegezni a sárkányhoz is, hogy miért segített a főhősnek megszökni a saját szüleitől...

A meséhez kötött második feladatban olyan szülők szájából származó állítások ellen kell érvelni, hogy: "egy fiú nem csinálhat lányos dolgokat", "egy lánynak ne legyen rövid haja", "egy fiú ne játsszon babával". 

A tanóra egyik kiemelt célja itt a gyermekek saját jogaikkal történő megismertetése. Így merülhet fel például olyan kérdés, hogy "ha nem szeretnél ezentúl hús enni (nem akarod, hogy állatok haljanak meg emiatt), kötelezhetnek-e a szüleid, hogy elfogyaszd?"

Melegesküvő: te kit választanál életed párjának?

A munkafüzet utolsó meséje Csehy Zoltán Házasodik a herceg című műve, aminek a feladatait akár másodikos gyermekeknek is javasolják. A történet alapvető lényege, hogy a herceg a királylányok helyett egy másik herceggel házasodik össze. 

A feladat szerint az osztály elé ki kell állnia egy gyermeknek, akinek az ellenkező nem mozdulatait kell utánoznia, majd el kell mondania, hogy a "fiúk a lányos, a lányk a fiús mozdulatokat is kellemesnek éreztek-e". 

A foglalkozástervet készítők arra bátorítják a pedagógusokat, hogy beszélgessenek a gyermekekkel arról is, hogy ők milyen embert válasszanak életük párjaként - egy homoszexuális esküvőről szóló mese kapcsán. A gyermekek utolsó történethez kötött feladata pedig az, hogy készítsék el az érintett melegesküvő reklámfilmjét, szlogenjét, hirdetését.

(Érdekesség, hogy a tanfüzet egy frissített verziójának alcímében már nem hangsúlyozzák, hogy az óvoda és alsótagozatos pedagógusoknak szól, csupán általánosságban pedagógusoknak címzik a füzetet.)

A Labrisz oldalán elérhető munkafüzetek tartalmából világosan látszik, hogy az ominózus mesekönyvvel az alkotóknak az a kiemelt céljuk, hogy már az óvodákban és alsó tagozatban megismertessék a legkisebbekkel a genderideológia alapvető téziseit. 

A Hetek az aktuális lapszámaiban itt, itt és itt is írt a mesekönyv hátteréről, annak propagandisztikus üzenetéről. A cikkeket előfizetést követően online teljes terjedelmében is elolvashatja.

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected] - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!