Online vállalkozásba fognál? Ezeket tartsd észben! (x)
Online vállalkozásba fognál? Ezeket tartsd észben! (x)

www.szendreiadam.hu

2021. 08. 15.
Vállalkozást indítani profit reményében szoktak az emberek, ám a sikerért tenni is kell. Így van ez az online vállalkozások esetében is, ahol már a tervezésnek is kiemelt jelentősége van. Nézzük, mik azok a kulcspontok, amikre jó, ha odafigyelsz!

 

Ez egy PR cikk

Legyen konkrét célod!

Az nyilvánvaló, hogy szeretnél pénzt keresni, ám pusztán haszonszerzésből vállalkozni nem biztos, hogy célravezető. Az online vállalkozást ugyanis működtetni és fejleszteni is kell. Gondold át, hogy szeretnél-e vele foglalkozni hosszabb távon?

Ha a kérdésre a válaszod nem, akkor talán érdemes volna megfontolni, hogy valóban bele kell-e ugranod egy ilyen projektbe. Ellenkező esetben ugyanis olyan munkád lesz, amit kényszerből csinálsz, és nem fogsz benne örömet találni, ami rányomhatja a bélyegét a vállalkozásod eredményességére is.

Ha lelkesedsz az iránt, amit nap mint nap csinálsz, akkor biztosan szívesebben fogsz megtenni mindent azért, hogy sikeres legyél.

Térképezd fel, hogy kik lehetnek az ügyfeleid!

Nem feltétlenül jó az a szemlélet, hogy bárkiből lehet ügyfél. Ha túl nagy célcsoportot célzol meg, akkor fennáll a veszélye annak, hogy nem tudod kellőképp felkelteni az érdeklődést.

Cipőboltból már rengeteg van a neten, de extrém méretű cipőket árusítóból már kevesebb. Pénzügyi tudatossággal foglalkozó weboldalból is találsz jó párat, ám olyan, amelyik kifejezetten vállalkozóknak nyújt pénzügyi tanácsadást, már kevesebbet.

A lényeg, hogy ne legyél olyan, mint csepp a tengerben. Tűnj ki vagy azzal, hogy egy jól körülhatárolható rétegnek árulsz valamit, vagy azzal, hogy kiemelkedő minőségű szolgáltatást nyújtasz.

Legyen jó marketingstratégiád!

Először is tisztázzuk: a marketing nem egyenlő a reklámmal. A marketing ennél jóval összetettebb dolog.

Mindenképpen készíts egy stratégiát, egy üzleti tervet, ennek legyen része a marketingstratégia. Ezt sokan kihagyják vagy elsietik, de hidd el, ha papírra veted ezeket, az később kamatostul megtérül.

Legyen a terméked vagy szolgáltatásod valamilyen aspektusból egyedi vagy különleges, így tudsz a legkönnyebben piacvezető lenni. Tartsd észben, hogy új ügyfelet bevonzani hétszer akkora erőfeszítésbe kerül, mint megtartani a már meglévőt, úgyhogy törekedj arra, hogy többször is el tudd adni a termékedet vagy szolgáltatásodat. Online vállalkozás esetében ez tipikusan egy előfizetés lehet, ami rendszeres jövedelmet jelenthet számodra ugyanazon személytől.

Tesztelj!

Megpróbálhatod élesben értékesíteni a portékádat. Ezzel azt tudod tesztelni, hogy raktár és iroda nélkül mennyien érdeklődnek az iránt, amit értékesíteni szeretnél. Akár egy egyszerű WordPress oldallal is kezdhetsz, amely segítségével már tudod mérni az átkattintási arányt.

A visszajelzések segíteni fognak abban, hogy mi legyen a következő lépésed. Lehet, hogy kiderül, hogy jóval nagyobb marketingköltségeid lesznek, mint hinnéd. Nézd meg, hogy mennyit kell költened egy hirdetésre, hogy abból konverzió legyen, add össze azzal, hogy mennyi költséged van vele, és máris kiderül, hogy képes vagy-e profitábilisan hirdetni azt.

 

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!