Érthetetlen húzás: transzaktivista férfivel reklámoz női sportruhákat a Nike
Érthetetlen húzás: transzaktivista férfivel reklámoz női sportruhákat a Nike

Illusztráció - Mulvaney sört is reklámoz.(Forrás: Youtube/The Rubin Report)

2023. 04. 06.
Dylan Mulvaney 26 éves férfi és transzaktivista, aki influenszerként tízmillió embert ér el a videóival. Sokakat felháborított viszont, hogy a Nike női sportruhák reklámozására kérte fel, és a Bud Light sörgyártó is vele próbálja eladni a termékeit.

Mulvaney 2021-ben, a pandémia alatt döntött úgy, hogy a továbbiakban nőként akar élni, ettől egy évvel ezelőtt kezdte el videóival dokumentálni a saját nemváltásának folyamatát.

A transznemű férfit mára már sokan ismerik és követik, a Fehér Házban is járt Joe Biden meghívására, hogy a “nemmegerősítő egészségügyi ellátásról” beszélgessen vele, és nagy márkák kötöttek vele szerződést, hogy a termékeiket reklámozza.

A legutóbbi ilyen a Bud Light sörgyártó volt, amely nemcsak reklámszerződést kötött a transzaktivistával, de olyan különleges sörösdobozokat is piacra dobott, amin a nőként élő férfi van. Ez annyira kiakasztotta a férfi vásárlókat, hogy bojkottot is hirdettek a reklámok miatt.

Többen videót készítettek arról, ahogy a kukába dobják vagy kiöntik a korábban megvásárolt sört, de olyan is volt, aki lőfegyverrel lőtte szét a dobozokat.

Mulvaney - aki 26 éves kora ellenére a videóiban úgy viselkedik, mintha egy tinilány vagy kislány lenne - a napokban ismét sokakat feldühített, amikor a Nike Women sportmelltartóját és leggings-ét reklámozta.

“Annyira kényelmesek és puhák, tökéletesek edzéshez és mindennapos használatra is” - mondta a transzaktivista.

Többen a közösségi médiában adtak hangot döbbenetüknek amiatt, hogy nem nőt választott a Nike arra, hogy bemutassa a termékeket.

Dylan Mulvaney megcsúfolja a nőket, és felháborít ez az együttműködés. Őt választották az összes keményen dolgozó nő helyett, akik rendszeresen a sportruháikban edzenek? Óriási szégyen”

- írta egy felhasználó.

“Láttam, hogy Dylan Mulvaney lett a Maybelline, a Budlight, és most már a Nike arca is. A nők elvesztik a sportágakat, a saját sminkjeinket, a sört és most már a ruhákat is” - írta egy másik nő.

A férfi korábban egyébként megműttette az arcát, hogy nőiesebben nézzen ki, így már sminkek és női ruhák reklámozására is felkérték néhány alkalommal. Emiatt többen azzal vádolták a Mulvaneyt megbízó cégeket, hogy ez sértés a nők számára, hiszen férfi létére reklámoz nőknek szóló termékeket, és időnként ki is parodizálja a nőket.

Mulvaney magára haragította a feministákat is, akik szerint a férfi csak eljátssza azokat a dolgokat, amiket a nők szeretnek és élveznek, de a nőgyűlölettel nem kell szembenéznie, amit megtapasztalnak.

(Daily Mail / Daily Wire / Hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!