Injektor rendszer a BMW-ben (x)
Injektor rendszer a BMW-ben (x)

www.injektorfelujitas.hu

2021. 01. 25.
A sima benzines befecskendező rendszer sokkal kevesebb odafigyelést igényel, mint a dízel. A common rail dízel motoroknak köszönhetően, mára a befecskendező rendszerek működési maximumához érkeztünk. Javításuk jó kezekben egyszerűen és viszonylag olcsón megoldható. Az évekkel ezelőtt az injektor rendszerrel szemben tapasztalt bosszúságok mára feledésbe is merültek a jó alkatrész ellátottság és a kiépült szakértelem miatt. 

Ez egy PR cikk

Működési elv 

Az injektor leegyszerűsítve az a rendszer, amely a dízel típusú üzemanyagot a motorba juttatja. A régebbi porlasztókat váltotta fel ez a technológia. A rendszer az elektromos pumpa és befecskendező fúvókák segítségével már eleve porlasztva juttatja az üzemanyagot a szívócsőbe, ahol ez a levegővel keveredik. Egy dugattyú által keltett vákuum szívja be, és a hengerekhez juttatja, ahol az elég.

A modern injektor előnye a régebbi  porlasztókhoz képest, hogy nagyon precízen képes az üzemanyag mennyiségét adagolni. Az üzemanyag a közös nyomócsőben várakozik hihetetlen nagy nyomás alatt. Pont annyi üzemanyag kerül az égéstérbe, amennyi szükséges. A nagy nyomásnak köszönhetően a gázolaj nagyon finomra porlasztódik. Így tisztább és jobb égést, alacsonyabb fogyasztást és kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményez. Ezt a korszerű motorvezérlő elektronikával párosítva alacsony fogyasztás mellett is nagy teljesítmény érhető el. Leegyszerűsítve ez a common rail rendszer. 

Működési hiba

Hiba esetén az vehető észre, hogy nem úgy jár a motor, ahogy kellene. De a legrosszabb esetben már nem is jár. A rendszerben az egyes injektorok más-más mennyiségű üzemanyagot szállítanak, azonos körülmények között, viszont ezt korrigálja az autó kompjutere. De ha szennyeződés, vagy kopás, vagy valami hiba folytán felborul a rend, a vezérlőegység már nem képes azt korrigálni. Ebből adódik a motor egyenetlen működése, járási problémák, kigyorsítási nehézségek. Mivel az injektorok a rendszerben sorba vannak kötve, ha az egyiknél nincs a nyomás, az a többihez sem tud eljutni. 

Meghibásodás 

A javítás szakszerűen, kényelmesen és gyorsan megoldható a Tamorin Kft. segítségével. A szerviz történhet felújítás vagy cseredarab segítségével. A felújítás jellemzően olcsóbb és gyorsabb megoldás a problémára. A felújítható porlasztók esetében mindig ez a legjobb megoldás. Cseredarab használata akkor kerül szóba, ha mondjuk törött a ház, vagy nem lehet alkatrészt beszerezni a javításhoz. Új alkatrészre akkor kerül sor, ha az eredeti javíthatatlanul rossz. Vagy olyan típus, amely sajnos nem felújítható modell. 24 órán belül a rendelkezésére állnak a hiba kijavításában, és ehhez Önnek sehová sem kell mennie! 

Legyen bármilyen típusú gépjárműve, akár személyautó vagy tehergépjármű, ha annak a dízelbefecskendező rendszerrel összefüggő problémája van, a Tamorin Kft.-re biztosan számíthat. Országos lefedettségű szervizükre a bajba jutott autósok határon belül bárhol számíthatnak.

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!