Hogyan szolgálja a jó kulcsszó a találati listán elért eredményt? (x)
Hogyan szolgálja a jó kulcsszó a találati listán elért eredményt? (x)

www.alhconsulting.hu

2022. 09. 14.
A kulcsszavaknak kiemelt szerep jut a weboldalak láthatóvá tételében, a keresők találati listáján elért eredményben, így a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, illetve az erre optimalizált tartalmak a SEO szempontjából jelentősek.

Ez egy PR cikk

Ahhoz, hogy a célközönség rátaláljon egy weboldalra, releváns kulcsszavakra épülő, értékes tartalmakra van szükség. Ennek kialakítása a keresőoptimalizálás egyik fontos, nagy jelentőséggel bíró része. De mitől lesz jó egy kulcsszó? Hogyan választhatjuk ki a megfelelőt? Erre kerestük a választ.

A jó kulcsszó nyomában

A Google a keresési szavak vagy kifejezések alapján jeleníti meg a kapcsolódó, releváns tartalmakat a felhasználók számára. A jó kulcsszó láthatóvá teszi a tartalmat, segít előrekerülni a kereső találati rangsorában, ezáltal láthatóvá tenni a weboldalt a felhasználók előtt.

Egy megfelelő kulcsszóra optimalizált tartalom jelentős mértékű organikus forgalmat képes a weboldalra terelni, ezáltal vásárlókat, bevételt, profitot generálni. Ez tulajdonképpen a SEO sikerességének is a fokmérője, optimális, ha a teljes weboldalforgalom fele a keresésekből érkezik.

Milyen típusú kulcsszavakat ismerünk?

A jó eredmény érdekében meg kell találni az optimális kulcsszavakat, azokat, amelyekre a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban a felhasználók a leggyakrabban keresnek.

A kulcsszavak típusukat tekintve háromfélék lehetnek:

  • Head keyword-ök, vagyis az egyszavas kifejezések, ezek a legnépszerűbbek, és annak ellenére, hogy nem specifikusak, ezekre a legmagasabb a keresések száma, vagyis ezekre a legnagyobb a verseny. 

Ahhoz, hogy jelentős forgalmat tudjunk generálni a keresőoptimalizálás révén, a head keyword-ök mellett más típusú kulcsszavakat is használni kell.

  • Medium tail keyword – 2-3 szavas kifejezések

  • Long tail keyword – 3-nál több szavas kifejezések

A medium és long tail keyword-ökre nem csak a keresés, a találat is kevesebb, így a verseny kevésbé erős, vagyis gyorsabban és olcsóbban lehet rájuk eredményeket elérni. Amennyiben ezekre optimalizálod a tartalmaidat, már néhány hónap alatt is előrébb kerülhetsz a találati listán. Használatukkal a head keyword-ökre érkező keresések többszöröse is elérhető.

Hatékony kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás folyamata szolgál az optimális head, és annak alapján a medium, valamint long tail keyword-ök beazonosítására. Általánosságban elmondható, hogy 4-5 fő, 3-szor annyi medium és 10-20-szor annyi long tail kulcsszót érdemes használni.

A kulcsszavak keresésénél cél az, hogy csak olyan kifejezéseket vonjunk be, amelyekre tényleges keresések történnek.

A hatékony kulcsszókutatás érdekében érdemes az ötletelést a vevő bőrébe bújva megkezdeni, és különböző kulcsszóválasztó eszközöket segítségül hívni további keyword-ök megtalálására. Mindenképpen teszteljük le az egyes kulcsszavakat, hogy valóban arra adjanak választ, amihez választjuk. Finomítsuk az eredményeket, folyamatosan kutassuk a jó kulcsszavakat, hiszen a piac is folyamatosan változik.

 

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!