Ez nem jött be: milliárdokat veszített az amerikai sörgyártó, miután transznemű influenszerrel reklámoztatta a termékét
Ez nem jött be: milliárdokat veszített az amerikai sörgyártó, miután transznemű influenszerrel reklámoztatta a termékét

Illusztráció.(forrás: Youtube/ Sky News Australia)

2023. 04. 14.
A sörgyártó néhány hét alatt milliárdokat vesztett, miután reklámszerződést kötött Dylan Mulvaneyvel, a vállalat azonban kiáll a partnerség mellett annak ellenére, hogy a felsővezetők nem tudtak a döntésről.

Korábban beszámoltunk róla, hogy a Dylan Mulvaney transzaktivista férfivel reklámoztatta a női sportruháit, de emellett nagy volt a felháborodás amiatt is, hogy a 26 éves férfi Audrey Hepburnnek öltözve népszerűsítette a Bud Light sört.

A fogyasztók egy része annyira felháborodott ezen a húzáson, hogy bojkottálni kezdték a cég termékeinek a fogyasztását, ezt pedig már a gyártó, az Anheuser-Busch is kezdi megérezni, hiszen mindössze hat nap alatt hatmilliárd dollárral (2 billió forint) csökkent a tőkepiaci értéke, a részvényeinek az értéke pedig több mint öt százalékkal lett kevesebb.

A vállalat felsővezetői állítólag nem is tudtak a transznemű influenszer reklámszerződéséről, és a döntést a marketingosztályon dolgozó egyik alacsony beosztású dolgozó hozta meg.

A cég közleményt adott ki a botrány után, amelyben kiálltak a Mulvaneyvel közösen folytatott reklámkampány mellett.

“Időnként egyedi emlékdobozokat gyártunk a rajongóknak és a márka influenszereinek, amilyen Mulvaney is. Ez az emlékdoboz ajándék volt, amely egy személyes mérföldkő miatt lett ajándékba adva, és nem került értékesítésre a vásárlók számára”

- írta a cég arra utalva, hogy Mulvaney az egy éves évfordulóját ünnepelte annak, hogy férfi létére “elkezdett nővé válni”.

A vállalat marketing-igazgatójának helyettese azt nyilatkozta, hogy a Bud Light már egy ideje nem teljesített jól, és valahogy meg kellett szólítaniuk reklámokkal a fiatalokat, illetve “valóban befogadó” reklámkampánnyal akarták elérni a férfiakat és a nőket egyaránt.

(Daily Mail / Hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!