A nyelvtanár bűnösnek érezte magát azért, mert fehér nőként spanyolt oktatva
akarata ellenére hatalmi struktúrát is tanított a gyerekeknek, amivel "fenntartotta fehér felsőbbrendűséget."
Azt is kijelentette, hogy ha visszamehetne az időben, arra bátorítaná a diákjait, hogy ne tanuljanak fehér nőtől spanyolul, és "álljanak a sarkukra. "
Le kell bontani az érzelmeinket, és el kell ismernünk a fehérségünket és az azzal járó fehér kiváltságainkat a megbánás jegyében"
- mondta Bridges.
Mielőtt ezen kijelentéseit tette, a spanyoltanár részt vett egy kétnapos virtuális konferencián, aminek a témái a nemi, faji, és közösségi konfliktusok voltak.
Today, Oklahoma State University educator's statements at a virtual conference of educators:
— Mythinformed MKE (@MythinformedMKE) May 29, 2021
-"White people aren't right"
-"Racism originates with and is perpetuated by white people"
-"Mourning her white morality"
This is what Critical Race Theory looks like in the classroom. pic.twitter.com/hH4u2f5idR
"A konferencián beszéltünk a fehér erkölcsről. Rendszeresen számon kérem magamat azért, hogy továbbra is küzdjek a fehér felsőbbrendűségemmel szemben.
A fehér felsőbbrendűséget először az emberben kell leépíteni, ami azt jelenti, hogy nem fogok spanyolul tanítani"
- tette hozzá a tanárnő.
Bridges, az Oklahoma Állami Egyetem Művészeti és Tudományi Főiskolájának doktorjelöltje disszertációját "a fehér nők bűnrészessége a fehér felsőbbrendűségben" témában írta. Ebben arról is értekezett, hogy mit kell megtenniük a fehér nőknek ahhoz, hogy kezeljék a felsőbbrendűségüket. Állítása szerint a járvány ösztönözte arra, hogy ezt a témát válassza.
(hetek/V4NA)