Talán a küzdősportokról szóló kung-fu és karate-filmekkel kezdődött, majd az anime és manga rajzfilmekkel folytatódott a távol-keleti kultúra nyugati térhódítása. Úgy tűnt, sokáig Japán tud maradandó lenyomatot hagyni Hollywoodon, ám az elmúlt években Dél-Korea sajátos világába kaptunk betekintést. Olyan betekintést, ami rabul ejtette a millenniumi és Z generációt.
A koreai alkotások az eddigi legnagyobb sikert (ha most mélyebben nem taglaljuk a koreai popzene-őrületet a nyugati fiatalok körében) a márciusi Oscar-díj-átadón érték el, ahol az igencsak sötét világképű Parazita 4 nívós díjat, köztük a legjobb filmnek és legjobb rendezőnek járót is bezsebelte. Most pedig a Netflix tolmácsolásában megjelent egy sorozat, ami pár hét alatt csúcsokat döntött.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »