hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Cukikampány 2.0? - A Fidesz ráfordult az állatvédelemre
Cukikampány 2.0? - A Fidesz ráfordult  az állatvédelemre

Orbán Viktor a Facebookon mutatta be, hogy Alfival, a vizslával kitöltötte a kérdőívet.(Fotó: FB / Orbán Viktor)

2021. 02. 18.
Orbán Viktor miniszterelnök az egyik legnagyobb hazai infulenszer, azonban múlt héten követőtáborának aktivitása csökkent. Nem kellett sokáig várni, hogy aranyos, kutyás képekkel induljon lájkszerző hadjáratra, miközben az állatvédelem ügyét képviseli.

Hetente elemzi a politikusok közösségi médiában való jelenlétét a Telex internetes portál. A „heti lájkbajnokság” számait pedig nemcsak a közélet iránt érdeklődők, de maguk a politikusok is figyelemmel követik, Varga Judit igazságügyi miniszter például rendszeresen megosztja az eredményeket és azok jelentőségét. A közösségi médiában aratott népszerűség persze nem egyenesen arányos a valós szavazók számával, de több következtetés is levonható belőle. Az adatokból kirajzolódik, hogy amelyik héten aktívan használják a kormánytagok a Facebookot, azonnal a toplista élére kerülnek, így előfordul, hogy egyetlen ellenzéki politikus sem szerepel a dobogón, annak ellenére, hogy fizetnek is a posztok népszerűsítéséért. A legnagyobb követőtáborral (több mint egymillió fő) a miniszterelnök rendelkezik, aki ugyan abban a hírben áll, hogy nem érdekli a közösségi média, támogatóinak száma stabilan magas, posztjaira minden esetben több ezer reakció érkezik.

Váratlan fordulat állt be azonban a február 12-ig tartó héten a „heti lájkbajnokságban”, hiszen Orbán Viktor csak az ötödik helyre került a hazai politikusok közti versenyben.  Azonban mindössze egy nappal ezt követően, február 13-án már jöttek is a lájkok ezrei, ugyanis Orbán Viktor aranyos kutyás képeket és videókat töltött fel, ahogy Alfi nevű vizslájával a természetben sétál. Ezzel a poszttal népszerűsítette Magyarország miniszterelnöke a Facebook-oldalán, hogy a kormány az állatvédelem kérdését napirendre emeli, és első körben online kérdőív formájában kérdezik meg a magyar nép véleményét. A miniszterelnök Alfival, a vizslájával már válaszolt is a 13 kérdésre. E cikk írásának pillanatában már több mint 49 ezer reakció érkezett a két posztra, 3 ezernél több komment és 2 ezret meghaladó megosztás (összehasonlításképp, az ezeket megelőző posztra csupán 7 ezer reakció érkezett).

A miniszterelnök korábban is élt a „cukiság bombával”, ami a háborús retorikánál is népszerűbb követői körében. Mikor decemberben szintén az ötödik helyre szorult vissza a „házi lájkbajnokságon”, a rákövetkező héten egy unokás, karácsonyi poszttal abszolút verte a mezőnyt. 

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!