Illusztráció( Forrás: Shutterstock/PuzzlePix)
Ez derül ki a Demokrácia és Technológia Központ (CDT) új kutatásából, amely egy nonprofit szervezet, amely a polgári jogok, a polgári szabadságjogok és az adatok és technológia felelősségteljes használatát támogatja.
Sokan próbálják elhallgattatni közös értékeinket, ne hagyjuk! Kérjük, támogassa a munkánkat: hetek.hu/tamogatas
A CDT országos felmérést végzett körülbelül 800 hatodik és tizenkettedik osztályos állami iskolai tanár, 1000 kilencedik és tizenkettedik osztályos diák és 1000 szülő körében.
Ezekből kiderült, hogy az iskolákban a mesterséges intelligencia használatának magasabb szintje összefüggésbe hozható az adatvédelmi incidensekkel, a diákok és az MI közötti problémás interakciókkal, valamint az MI által generált deepfake-ekkel, vagyis manipulált videókkal és fotókkal, amelyek szexuális zaklatáshoz és diákok megfélemlítéséhez használhatók.
Azok a diákok, akik olyan iskolába járnak, ahol sokat használják az MI-t, nagyobb valószínűséggel jelentették, hogy ők vagy egy barátjuk MI-t használt mentális támogatásként, társaságként, a valóság elől való menekülésként és romantikus kapcsolat kialakítására.
(NPR/Hetek)