Dánia legnagyobb tömegközlekedési vállalata, a Movia 469 kínai gyártmányú elektromos buszt üzemeltet, amelyek közül 262-t a Yutong gyártott.
Sokan próbálják elhallgattatni közös értékeinket, ne hagyjuk! Kérjük, támogassa a munkánkat: hetek.hu/tamogatas
A vizsgálat azt követően indult, hogy a norvég közlekedési hatóságok, ahol szintén Yutong buszok közlekednek, megállapították, hogy a kínai beszállító távoli hozzáféréssel rendelkezik a járművek vezérlőrendszereinek szoftverfrissítéseihez és diagnosztikájához, amit könnyen kihasználhatnak a buszok menet közbeni kontrolálására.
A potenciális biztonsági kockázatok miatti aggodalmak nyomán a norvég tömegközlekedési hatóság, a Ruter úgy döntött, hogy két elektromos buszt vet alá tesztnek egy elszigetelt környezetben, hogy a probléma végére járjon.
Bernt Reitan Jenssen, a Ruter vezérigazgatója elmondta: „A tesztelés során olyan kockázatok merültek fel, amelyekkel szemben most hozunk intézkedéseket. A nemzeti és helyi szintű hatóságokat tájékoztattuk, és nekik (is) elő kell segíteniük a további nemzeti szintű intézkedések (végrehajtását).”
Vizsgálataik során megállapították, hogy a távoli deaktiválás megakadályozható lenne a buszok SIM-kártyáinak eltávolításával, de ezt nem tartották célszerűnek, mert ez a buszok más rendszerekkel való kapcsolatát is megszakítaná. A Ruter közölte, hogy a jövőben szigorúbb biztonsági követelményeket fog bevezetni a beszerzésekre vonatkozóan. Jenssen szerint a következő generációs buszok megjelenése előtt kell cselekedni, mert azok még „integráltabbak és nehezebben biztosíthatók” lehetnek.
(Guardian)
hetilap