Idén május 13-án a Hyundai Nexo crossover SUV autó megdöntötte a hidrogénhajtású autók távolsági világrekordját. A kormány mögött az ausztrál rallyversenyző Brendan Reevesnek sikerült 887,7 km-et kihozni az amúgy 666 km-es névleges vezetési tartományú Nexóból.
Ezzel a távolsággal a Melbourne-i hidrogéntöltő állomástól eljutott a Mad Max 2 filmből elhíresült Mundi Mundi kilátóhoz, ami nyilván szimbolikus jelentőségű, és a marketingesek leleményességét is bizonyítja. Ez a gyönyörű, de kietlen és nagyon ritkán lakott vadon az 1981-es posztapokaliptikus filmben vált ikonikussá, melynek főszereplője, Mel Gibson itt készül fel a nagy összecsapásra az arany árával felérő benzintartalékokat elkobozni próbáló hordákkal.
A hidrogénhajtású autók fejlesztése ugyanis egyrészt a kőolajkészletek esetleges jövőbeli kimerülését előzheti meg, másrészről a Tesla által elhíresült elektromos autóval ellentétben, a hidrogén-meghajtású technológia a lényegesen hosszabb vezetési tartomány, és a korlátlanul méretezhető hidrogénüzemanyag-cella miatt a hatalmas kiterjedésű és ritkán lakott földrészek számára jelenthet nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású megoldást.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »