A kép illusztráció.(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)
Az Értékteremtő karantén gyerekszemmel pályázati program az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” című, NTP-INNOV-21 pályázat keretében valósult meg a Bornemisza Péter Gimnáziumban, az ott dolgozó Lajkó Anita magyar szakos tanárnő vezetésével a Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség családokért felelős tárca nélküli minisztere 100 százalékos finanszírozásával.
A program során körüljárták hogyan lehetséges karanténban, bezártságban értéket alkotni. Lajkó Anita a Heteknek ismertette, hogy olyan híres alkotók életét vizsgálták meg szakértő előadók segítségével, akik a saját korukban önhibájukon kívül bezártságra kényszerültek: „Newton pestiskaranténban alkotta meg az emberiség egyik legnagyobb természettudományos felfedezését, a gravitáció törvényét. Shakespeare idejében, amikor egy időre – a pestiskarantén miatt – bezárták a színházakat, a híres drámaíró egy gyors műfajváltással alkalmazkodott a helyzethez: elbeszélő költeményeket kezdett írni. Kossuth Lajost önhibáján kívül két évre börtönbe zárták, ahová szótárt, könyveket hozatott be, és csekély angoltudását tökélyre fejlesztve lefordította a Machbetet. A bibliai hősök példáit is feldolgoztuk.”
A program legizgalmasabb elemeként egy országos pályázatot hirdettek meg:
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »