Illusztráció(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)
Újabb tanév vette kezdetét a napokban, aminek apropóján most teljes terjedelmében elérhetővé tettük korábban ebben a témában megjelent cikkünket.
Sokszor a kisgyerekes családok számára másfajta naptár van érvényben. Az évek nem is igazán januárban kezdődnek, sokkal inkább szeptember elsején, a tanévkezdés napján. Az ősz egy új kezdetet jelent a forró és laza szervezésű, könnyed napok után. Visszatérnek a kötött programok, újra fontossá válik a feszes időbeosztás, hirtelen mindannyian koncentráltabbá válunk. Ez egy olyan napja az évnek, amikor a pihenésre berendezkedett életvitelünket azonnal át kell váltani egy katonásabb menetrendre, hiszen ilyenkor a fejünkben is becsöngetnek.
Vannak olyan szülők, akiknek gyermekkori emlékeiben az iskola, a tanár nem pozitív szereplő, mégis érdemes esélyt adni gyermekeinknek, hogy szeressenek iskolába járni. Szeptemberhez közeledve hasznos ezeket a régi sérelmeket feldolgozni, elfelejteni, és semmiképp sem elrettenteni a gyermekeket. Nem kell, hogy az iskolakezdést feltétlenül ilyen drasztikus váltásként éljük meg. A nyár múlásából fakadó édes-bús nosztalgia hamar tovaröppen, ha szembetaláljuk magunkat a rengeteg teendővel, ami az iskolakezdéssel kéz a kézben jár. Az ősz különös módon magába foglalja az új kezdet lehetőségét, annak ellenére, hogy a természet éppen az ellenkezőjét, az elmúlást sugallja.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »