A minneapolisi tragédia után félárbocra eresztett zászlók az amerikai fővárosban.(Fotó: AP / J. Scott Applewhite)
Ha az ember a transzneműség és az erőszak összefüggéseit szeretné vizsgálni, elsősorban olyan anyagokat talál, amelyek a transzneműek ellen irányuló erőszakkal foglalkoznak. Előszeretettel süllyesztik el azokat a kutatásokat, amelyek a nemi diszfória következményeit, akár potenciálisan erőszakos kimeneteleit vizsgálják. Nehéz azonban a témát szőnyeg alá söpörni a minneapolisi lövöldözés óta, amikor is egy transznemű, természet által férfinek szánt illető augusztus 27-én megtámadott egy katolikus templomot a tanévkezdő mise idején, s agyonlőtt két gyermeket, illetve megsebesített 17 másik embert (köztük 14 gyermeket). A templom ablakain belövöldöző őrült a merénylete után magával is végzett.
A templomhoz tartozó iskola egykori diákjaként a 23 éves elkövető legálisan jutott háromféle fegyverhez is (sörétes puska, pisztoly és gépkarabély), amelyekkel ámokfutását elkövette. Az FBI terrorizmusként és katolikusok elleni gyűlölet-bűncselekményként kezeli az esetet, pedig ennél mindenképp többről van szó. Kiemelendő, hogy az elkövető, a Robertből lett Robin Westman támadásának körülményei sokkal szélesebb körű pszichózisra és általános embergyűlöletre utalnak.
Westman naplójában nyíltan náci tartalmakat is találtak: „Hatmillió nem volt elég” – utalt a holokausztra, és kifejezte azt is, hogy Donald Trump kiiktatása mellett „mocskos cionista zsidókat” is előszeretettel ölne. A mészárlásra felhasznált fegyvereire olyanokat írt föl, hogy „Izraelnek buknia kell”, „Szabad Palesztinát”, „Perzseljük föl Izraelt”; a füstgránátjára pedig „extra sűrű zsidógáz” volt írva. Egyelőre nem világos, mi az összefüggés az antiszemita gyűlölete és a tanévkezdő katolikus gyermekek között.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »