Megrázó hír volt nemrég, hogy a szabolcsi Gyürén egy 11 éves kislány a vonat elé lépett, és súlyos sérüléseket szenvedett.
A gyermeket nevelő nagyszülők szerint Hannát – egyéb családi nehézségek mellett – a társai is bántalmazták az iskolában, amit ők jeleztek az intézmény felé, mégsem történt semmi. Négy nappal később újabb tragédia rázta meg a közvéleményt: egy 11. évfolyamos újpesti gimnazista felakasztotta magát, ami a gimnázium Facebook-oldalára kitett posztból derült ki.
Hanna esete után a közvélemény haragja az érintett iskola felé fordult, a közösségi médiában szinte lincshangulat alakult ki, sokan az egész tanári kar menesztését követelték. Érthető módon mindenki a felelősöket keresi, de a szakemberek óva intenek az elhamarkodott ítélkezéstől, mivel ilyenkor alapos vizsgálattal lehet csak kideríteni, hogy történt-e zaklatás az iskola falain belül, tudtak-e róla a pedagógusok, s ha igen, mit tettek ellene. Nem beszélve arról, hogy egy gyermek életében az iskolánál is jobban meghatározó közeg a család, majd a kortársi kapcsolatok.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »