Dr. Kozma Tamás, a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézete Doktori Iskolájának emeritus professzora(Forrás: Youtube / Oktatási Hivatal)
Mi a véleménye az eddig a gyakorlatban megvalósult iskolai szexuális vagy családi életre nevelésről?
– Jómagam úgy 20-30 éve már a felsőoktatás vizsgálatával foglalkozom, de tanítóként kezdtem a pályámat, és sokáig szoros kapcsolatom volt a közoktatással. Amióta az eszemet tudom, a szexuális nevelés kérdése sosem jutott nyugvópontra. Alapvető dilemma volt mindig, hogy kell-e és egyáltalán kinek kell a gyerekeket, fiatalokat felvilágosítani. Mint egy pingponglabdát, úgy dobálta mindig egymásnak az iskola és a szülőtársadalom ennek a kérdésnek a megoldását és felelősségét.
Hol vannak ezen a téren Ön szerint az iskolai szocializáció „illetékességi” határai, illetve felelőssége?
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
Nagy Imre, mítoszok nélkül: a forradalom vagy a kommunizmus mártírja volt?
Sebes Gábor publicistával beszélgettünk »
Hamasz: hitük a terror
A palesztin terrorszervezet alapokmánya és az iszlám radikalizmus »