"Mondj nemet a normálra!" - így igyekszik még befogadóbbá válni a Dove anyavállalata
Az Unilever samponjairól, balzsamjairól és arcápoló termékeiről is száműzi a "normál" jelzőt
"Mondj nemet a normálra!" - így igyekszik még befogadóbbá válni a Dove anyavállalata

Forrás: Shutterstock/PuzzlePix

2021. 03. 09.
Negatív, kirekesztő jelzőnek tartja, így nem használja többé a "normál" címkét samponjain, balzsamjain és arcápolási termékein az Unilever, saját bevallása szerint ezzel segítve egy "befogadóbb szépségdefiníció" létrejöttét. 

Az Unilever szépségápolásért felelős vezetője, Sunny Jain az ügyben kijelentette, tudja, hogy a "normál" jelző csomagolásról való eltávolítása egyedül "nem fogja megoldani a problémát, de fontos lépést jelent". 

A jelzőt tipikusan samponokon, balzsamokon és arctermékeken használták eddig.

Az Unilever reklámvideója egyértelműen összekeveri a megszokott, bevett viszonyokat, rendszereket, működési módokat jelző és a "problémamentes, átlagos" haj- és bőrtípusokra használt "normál" jelzőt.

Az első kategóriából is csak a negatívumokat, a nők és a férfiak sztereotípiákon alapuló korlátok közé szorítását mutatja be, azonban arra nem ad választ, hogy a negatív "normál" elutasításának mégis mi köze van a haj- és bőrápolás típusaihoz.

Az előbbiek elleni harc teljesen üdvözlendő és jogos, az utóbbi elleni fellépés azonban kevéssé érthető, és kérdéseket vet fel...

Roshida Khanom, a Mintel piackutató cég munkatársa szerint: 

"A 'normál' rendkívül terhes szó, mivel feltételezi, hogy létezik 'abnormális', és valójában nem ír le semmit, tehát itt az ideje megválni a kifejezéstől."

A "normál" szó helyett az Unilever különböző termékei különféle tulajdonságait leíró jelzőket használ majd. Például a "normál és száraz" haj samponját hamarosan a "száraz és sérült" hajra címkét kap.

A kampány pozitív oldala: a szépség nem egyenlő a tökéletességgel

A kampány pozitív szelete azonban, hogy egy túlszexualizált világ testkultuszával és szépségideáljával igyekezik szakítani azzal, hogy a "szép" fogalmát kiterjeszti, és reklámfilmjeiben a modellek túlzott retusálását is betiltja.

A vállalat kedden kijelentette, emellett más módokon is fel fog lépni azért, hogy előmozdítsa a befogadóbb, egyenlőbb és fenntarthatóbb szépség új éráját. Ennek érdekében természetesebb alapanyagok használatára törekszik majd, és az "alul reprezentált" csoportok tagjait is többet szerepelteti majd reklámjaiban. 

(BBC/Hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!