hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Kis fűszerboltból világmárka – a 125 éves Lavazza-sztori
Egy jó kávét?
Kis fűszerboltból világmárka – a 125 éves Lavazza-sztori

Egy jó kávét?((Fotó: Shutterstock / PuzzlePix))

2020. 07. 15.
A négygenerációs családi vállalkozás hihetetlen fejlődésen ment keresztül az elmúlt évszázadban: az innovációra, újszerű találmányokra való folytonos nyitottság, a márka iránti hűség és a derűs optimizmus – melyet a legnehezebb időszakokban is sikerült megőrizni – tartja őket mai napig a csúcson. 

„A minőséget nem ellenőrizzük, hanem létrehozzuk” – vallja a Lavazza cég, ami egy kis fűszerüzletből lett a világ egyik legnagyobb kávévállalata. Egy tipikus kép az alapítóról, Luigi Lavazzáról: áll a Föld minden tájékáról importált kávészsákok között, és nagy gonddal válogatja a legjobb minőségű kávészemeket saját keverékéhez. Szenvedélye, melyet családjára is ráragasztott, a folyamatos innovációra való képessége és a minőség iránti elkötelezettsége emelte őt torinói fűszerboltjából a világ vezető kávémárkái közé. 

Sokáig úgy tűnt, Luigi álmaiból nem lesz semmi. Hiába költözött a Murisengo nevű észak-olasz kisvárosból Torinóba, tíz évig egyszerű munkásként dolgozott, nem sikerült boltot nyitnia. Ennek ellenére töretlenül kitartott amellett, hogy saját vállalkozást indít, így esténként kereskedelmi iskolába járt, és szorgalmasan gyarapította megtakarításait. 

Fotó: Shutterstock / PuzzlePix
(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)

35 évesen végül elérkezett a nagy pillanat: otthagyta raktáros állását, és átvette a „Passa Olivero” nevű kis fűszerbolt vezetését. Az üzlet hamar virágozni kezdett, Luigi pedig továbbgondolta az eredeti projektet: szerette volna, ha az egyik legkedveltebb termékük, a kávé válna az árusítóhely fő profiljává – ehhez azonban szüksége volt egy olyan innovatív ötletre, ami kiemelheti a kis boltot a konkurens nagy cégek közül. Jó alapnak tűnt, hogy míg más üzletek egyszerűen a kávébabot adták el, Lavazzának volt egy hátsó kis raktárhelyisége, ahol a különböző őrlési módszerekkel, és a vevők ízlésének megfelelő keverékek létrehozásával kísérletezhetett. 

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!