hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Így tarolta le a netes piacot a Temu
Új árus az online zsibvásáron
Így tarolta le a netes piacot a Temu

A gyártók elfogadják, hogy akár előállítási költség alatt értékesítik a termékeket.(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix )

2024. 02. 29.
Lassan nem tudunk úgy egyetlen cikket sem elolvasni, vagy egy szimpla nyelvleckét elvégezni, hogy legalább egyszer ne bukkanna fel egy új virtuális piactér fizetett hirdetése. Hogy ez az agresszív digitális marketingkampány értünk, azaz a vásárlókért folyik-e, vagy éppen ellenünk, majd az idő eldönti. Egy biztos, a Temu jelenleg megkerülhetetlen.

A Temu online vásárlási platformot a kínai PDD Holdings vállalat alapította 2022 őszén, az amerikai Massachusetts államban, Bostonban. A vállalat korábban létrehozott egy Pinduoduo nevű vásárlási alkalmazást, mely leginkább Kínában népszerű alacsony árai és játékokkal bővített vásárlási funkciói miatt.

A Temu először a 2023. februári Super Bowl alatt sugárzott hirdetése után tudott nagyot „robbantani”. (A Super Bowl általában több mint százmillió nézőt vonz, és becslések szerint egy harminc másodperces hirdetés kb. ötmillió dollárba kerül.) Ezt követően vette célba Közép- és Dél-Amerikát, Európát, Ázsiát és Óceániát is. Augusztusra a világ legtöbbször letöltött applikációja lett 38,8 millió kattintással. Marketingkampányának lényege a „Shop Like a Billio­naire”, azaz „Vásárolj, mint egy milliárdos”. Hirdetéseiben leginkább a szokatlanul olcsó, de jó minőségűnek tűnő (néha egészen furcsa) termékeivel hívja fel magára a figyelmet.

Úgy tűnik, fogyasztóbarát

A Temu több mint huszonöt millió terméket kínál, többek között ruházati, szépségápolási, elektronikai, háztartási és barkácscikkeket. Mindezt – folyamatosan és kiszámíthatóan – rendkívül alacsony áron teszi. De ha ez nem lenne elég, a legtöbb kiszállításért, sőt a termék visszaküldéséért sem kér díjat. Ezt a tulajdonos rendkívül kiterjedt beszállítói és logisztikai partnerhálózata teszi lehetővé. Ezekkel az olcsó termékekkel és nagyon kedvező vásárlási kondíciókkal felkelti a felhasználó figyelmét, aki ahogy egyre beljebb halad a kínálatban, szabályos kincskeresési élményt kap. (Mint amikor csak egy liter tejért ugrunk be a boltba, mégis egy szatyor áruval távozunk.)

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!