A Hogyan adjunk el drogokat a neten (villámgyorsan) című sikersorozat nyomán a Netflix egy dokumentumfilmmel is előrukkolt idén nyáron. A Shiny_Flakes: A tinédzser drogbáró Maximilian Schmidt nem mindennapi élettörténetét mutatja be. Nyomon követhetjük, hogy a mindössze 18 éves fiú lipcsei otthonában hogyan építette fel valóságos drogbirodalmát, melyet Shiny Flakes (ragyogó pelyhek, más fordításban: fénylő kokain) névre keresztelt.
Schmidt mindig is egy magába forduló, csendes tizenéves volt, így részben ennek tudható be, hogy sok időt töltött szobájába zárkózva, és főként az interneten keresztül tartotta a kapcsolatot az emberekkel. Az állóvizet az kavarta fel, amikor egyik ismerősén keresztül érdeklődni kezdett a drogokról. Schmidt, bevallása szerint, sohasem élt kábítószerrel, arra azonban hamar rádöbbent, hogy mekkora anyagi haszonra lehet szert tenni a drogkereskedéssel. Innen már csak egy lépés hiányzott ahhoz, hogy rájöjjön, hogyan is tud betörni a drogpiacra.
Schmidt az utca helyett az online teret választotta, mivel az interneten számos rizikófaktort könnyen kiküszöbölhetett. A kialakított online felületen mindenki a neki megfelelő kábítószert pakolhatta bele „virtuális kosarába”, akár egy webáruházban. Szintén internetes ismerősön keresztül talált rá beszállítójára, akivel később társult is: így létrejött Európa egyik legnagyobb szabású drogterjesztő csapata.