„Eddig évente 6 millió forint adót fizetett be a cégem környezetvédelmi termékdíjként. Amennyiben az új szabályozást bevezetnék, ez az összeg több mint 20 millió forintra emelkedne, amit egy ekkora vállalkozás nem bírna el, bezárhatnánk a szerkesztőséget” – panaszolta a Heteknek egy dél-dunántúli vállalkozó, aki hetente 110 ezer példányban jelentet meg reklámújságokat csaknem 100 településen Baranya és Tolna megyében, a sajátján kívül 10 családnak biztosítva ezzel megélhetést.
Az általa említett új szabályozást a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosítása jelentené, amely számos más termék mellett a „reklámhordozó papír” környezetvédelmi termékdíját is megemelné: a kilónkénti 85 forintról 304 forintra. A drasztikus emelés célja nem is titkolt módon „a reklámhordozó papír kibocsátásának jelentős csökkentése”. Mentesség csak akkor igényelhető, ha a teljes nyomtatható felület 50 százalékát nem haladja meg a gazdasági reklámtartalom.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »