Metaverzumba is gyárt majd cipőket a Nike
Metaverzumba is gyárt majd cipőket a Nike

Forrás: Twitter/RTFKT

2021. 12. 14.
A Nike nemrég bejelentette az RTFKT Studios felvásárlását, mely a digitális cipőgyártás frontján fogja ezután erősíteni a Nike virtuális védjegyét. A világmárka úgy jellemezte a céget, mint „egy vezető márka, mely a legmodernebb innovációkat használja fel annak érdekében, hogy újgenerációs kollekciókat szállítson le, amik egyesítik a kultúrát és a játékot”.

Az írás megmarad elnevezésű ünnepi előfizetői akciónkban a nyomtatott és online hetilap előfizetéssel a több mint száz nyeremény mellett EGY VADONATÚJ AUTÓT lehet nyerni. Részletek és a teljes nyereménylista itt: www.hetek.hu/elofizetes 

„A felvásárlás egy újabb lépést jelent a Nike digitális átállásának felgyorsításában, mely

lehetővé teszi számunkra, hogy mind a sportolókat, mind pedig az alkotókat szolgáljuk a sport, a kreativitás, a játék és a kultúra metszéspontjában”

– fogalmazott John Donahoe, a NIKE elnök-vezérigazgatója.

„Egy igazán tehetséges alkotói csapatra tettünk szert egy hiteles márkával együtt. Terveink szerint befektetünk az RTFKT márkájába, hogy aztán kiszolgáljuk és bővítsük innovatív és kreatív közösségüket. De növelni fogjuk a Nike digitális lábnyomát és képességeit is.” – tette hozzá.

A Benoit Pagotto, Chris Le és Steven Vasilev által 2020-ban alapított RTFKT egy úttörő innovatív márka, mely újradefiniálja a fizikai és digitális értékek határait. A csapat a játékmotorok, az NFT-k, a blokklánc-hitelesítés és a kiterjesztett valóság legújabb eredményeit használja föl arra, hogy virtuális termékeket és élményeket hozzon létre.

„Egyedülálló lehetőség ez az RTFKT márkájának felépítésére, és izgatottan várjuk, hogy a Nike erejét és szakértelmét felhasználva építsük tovább az általunk szeretett közösségeket” – mondta Benoit Pagotto, az egyik társalapító.

„A Nike az egyetlen márka a világon, mely osztozik valamennyiünk innováció, kreativitás és közösség iránti szenvedélyében.

Izgatottan várjuk, hogy tovább fejleszthessük márkánkat, amely teljesmértékben a metaverzumban jött létre.”

Az RTFKT elmondása alapján még februárban a FEWOCiOUS néven ismert tini művésszel folytatott együttműködést azzal a céllal, hogy virtuális tornacipőket értékesítsenek. Olyannyira sikeres volt akciójuk, hogy hat perc alatt sikerült eladniuk mintegy 600 pár NFT-t, ami akkoriban több mint 3,1 millió dollár bevételt hozott.

Az NFT a „nem helyettesíthető token” rövidítése, ami technikailag tartalmazhat bármi digitálisat, ideértve a rajzokat, GIF-eket, dalokat vagy éppen videojátékok elemeit.

Az NFT-k lehetővé teszik a „digitális tárgyak” tulajdonjogának megvásárlását, illetve értékesítését.
Egy ilyesfajta jövőképet vásárolt tehát fel a Nike, hogy a kiterjesztett valóság legújabb vívmányait kihasználva egyedülálló virtuális termékeket hozzanak létre. Ezzel is színesítve a kiépülő virtuális világok tereit.

(Verge/hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!