A Google már eddig is tiltotta azokat a reklámokat és tartalmakat, amelyek általában betegségek megelőzésére vonatkozó álhíreket és "csodakúrákat" hirdettek, oltásellenes mozgalmak népszerűsítését vagy egyes betegségek kezelésének elutasítását szorgalmazták.
A pénteki bejelentés mindazon reklámokra és tartalmakra vonatkozik, amelyek az új típusú koronavírussal kapcsolatosan a tudományos közmegegyezésnek ellentmondó információkat közölnének.
Ezek körébe tartoznak a koronavírus eredetére vonatkozó tartalmak vagy az olyan anyagok, amelyek szerint a járvány pusztán kitaláció, a koronavírus biológiai fegyver, vagy Bill Gates Microsoft-társalapító összeesküvésének "terméke".
"A koronavírus-járvány kitörése óta keményen dolgoztunk azon, hogy megóvjuk fogyasztóinkat a csaláson alapuló, veszélyes és kártékony reklámoktól és tartalmaktól"
- olvasható a Google közleményében, amely említést tesz arról is, hogy a vállalat a járvány kitörése óta több mint 200 millió reklámot távolított el. Ezek többnyire az orvosi segédeszközök járvány miatt kialakult hiányára alapozva próbáltak nyerészkedni, óriási árral kínálva egyes termékeket.
A Google jelenleg csupán alig néhány reklámozónak - kormányzati szervezeteknek és egészségügyi szolgáltatóknak - teszi lehetővé, hogy a platformján a járvánnyal kapcsolatos hirdetéseket tegyen közzé.
A Hetek legfrissebb lapszámában részletesen is foglalkoztunk azzal a kérdéssel, hogy az internetet monopolizáló néhány nagyvállalat hogyan szorítja vissza a mindenre kiterjedő adatgyűjtésével és elemzésével az emberi szabadságot. A cikket online előfizetés esetén itt tudja elolvasni.
(MTI/Hetek)