hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Védett férfiak

2013. 07. 11.
Amikor múlt héten az amerikai legfelsőbb bíróság eltörölte a férfi-nő kapcsolatán alapuló házasságértelmezést, akkor nem csak az érintett párok örültek. A melegek és támogatóik sírtak a boldogságtól, a hirdetők pedig gyorsan kifejezték szolidaritásukat velük és az üggyel egyaránt. Régóta látható, hogy sok hirdető – hol gazdasági, hol pedig világnézeti okokból – szintén támogatja a melegmozgalmak céljait.

A Goldman Sachs pénzügyi óriáscég a székháza előtt felhúzta a szivárványos lobogót, a Marc Jacobs divatcég „ünnepi” kirakatot készített, a Google pedig a megfelelő keresőkifejezések begépelésére szivárványosította a keresődobozát (magyar nyelven is működött). Az ABC Family, amely nemrég kezdte el vetíteni a leszbikus családról szóló The Fosters című sorozatát, szintén üzent a Twitteren.

Voltak olyan vállalatok is, amelyek elébe mentek a változásoknak. A Grey Poupon, egy dijoni mustárt gyártó és forgalmazó amerikai cég, egy klasszikus reklámot öltöztetett új köntösbe. Az apropót a júniusi Nemzeti Büszkeség Hónapja jelentette. A hirdetésben két férfi nyúl ki két egymás melletti autóból. Ahogy fogják egymás kezét, elolvashatjuk az üzenetet is: „Terjeszd a jó íz(lés)t.”

A kommunikációs meggyőzés természetes terepe a közösségi média volt. Mivel a fiatalabb szavazók körében a melegházasságok elfogadása 80 százalékos, ők sokkal fogékonyabbak a jól tálalt üzenetekre. Ebben nagy szerepe volt egy kis szimbólumnak. A Stone Yamashita nevű dizájncég által újratervezett egyenlőségjel a Facebook szinte minden szegletében felbukkant. Rengetegen erre cserélték le profilképüket. Jó példa a jel „karrierjére”, hogy az amerikai háziasszony-megavállalkozó, Martha Stewart is feltöltött a face-bookos falára egy egyenlőségjelet formázó süteményt, a következő mondattal: „Az egyenlőség igazán édes.” A rengeteg támogató cég mellett szinte nem is hallani a hangjukat azoknak, akik ebben a nagy horderejű kérdésben elutasítást fogalmaznak meg.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!