Az új irányvonal és kurrikulum a kezdeményezők szerint hozzájárul majd a diákok „mentális jólétéhez” és megtanítja majd nekik, hogyna legyenek „biztonságban és maradjanak egészségesek”.
Sidonie Bertrand-Shelton, a Stonewall, Nagy-Britannia leg LMBTQ-pártibb szervezetének vezetője üdvözölte a döntést, mondván
„Az LMBTQ-inkluzív oktatás megtanítja a gyermekeknek, hogy van akinek két anyukája vagy két apukája van…ezzel már fiatal korban segít befogadó környezetet teremteni, ahol mindenki otthon érezheti magát.”
A döntés azonban sok szülőnél óriási felháborodást okozott. Tavaly novemberben szülők tömege tiltakozott Birminghamben az LMBTQ egyenlőség-oktatás ellen, azzal érvelve, hogy az azonos neműek kapcsolatáról szóló órák szembe mennek vallási meggyőződésükkel.
A szülők „az én gyermekem, az én választásom”, „hagyjuk a gyerekeket gyereknek lenni” és, „Mondj nemet a gyerekek szexualizálására” táblákkal demonstráltak. Akkor ez elég volt ahhoz, hogy a birminghami Parkfield iskola felfüggessze oktatási programját, és konzultációba kezdjen a szülőkkel a kérdésben.
Ennek ellenére az angol parlament tavaly szeptemberben 538-21 arányban megszavazta az LMBTQ tananyagat az egész országban minden állami iskolára vonatkozóan.
A szülőknek joguk van kérvényezni, hogy gyermekük ne minden órán vegyen részt a szexuális felvilágosítás témakörében, azonban a diákok nem utasíthatják el a Kapcsolat és Egészség szekción való részvételt.
(CBN/Hetek)