A kerékpáros mentősöket főleg a városokban tervezik bevetni, elsősorban azon körzetekben, ahonnan az átlagosnál is több riasztást érkezik be. Gondolhatunk itt Budapestre és a Közép-Magyarországi Régió területére.
Naponta akár 3 ezer feladatot is kaphatnak országszerte a mentők, a hívások egyharmada pedig Budapestről és a környékéről érkezik.
Napi szinten egyébként átlagban 10-15 autót vezényelnek az ország más pontjairól a fővárosba, hogy valahogy bírják tartani a frontot. Azonban még így is előfordul, hogy felhalmozódnak a hívások, és emiatt van az, hogy egy mentőre több mint 15 percet kell várakoznia a bajbajutottaknak.
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője, Győrfi Pál úgy nyilatkozott a témában, hogy a fővárosban jövő tavasszal indul a program, jelenleg pedig a kerékpáros mentés feltételeinek kialakítása zajlik - számolt be róla a Népszava.
Várhatóan a tesztüzem a következő hetekben fog elindulni a főváros forgalmasabb utcáiban.
Győrfi elmondta, hogy kedvező tapasztalatok esetén ezt a mentési módszert akár más városokra is kiterjeszthetik.
De arra is kitért, hogy az Országos Mentőszolgálat a bringás mentésről nemzetközi – pl. nagy-britanniai, amerikai és kanadai – tapasztalatokat is begyűjtött.
(Népszava/Hetek)