hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Hogyan lett a magyar származású „Esztiből” Estée Lauder?
Egy ambíciózus álmodozó - Púder és illatfelhő 2. rész
Hogyan lett a magyar származású „Esztiből” Estée Lauder?

Estée Lauder és Ivana Trump 1986-ban. Számos híresség is a márka kedvelője lett.(Fotó: Wikipédia / Florida Memory)

2020. 10. 20.
„A szépség egyéni hozzáállás kérdése” – állítja Estée Lauder, ezt a nevet pedig a legtöbb nő a luxussal, parfümök, bőrápoló krémek, sminktermékek világával köti össze. A siker és a csillogás mögött azonban egy életen át tartó, kemény munka árán megvalósított álom kibontakozását látjuk.

A sátoraljaújhelyi Rosenthal Rózsika 1898-ban, 29 évesen úgy döntött, összecsomagol, és öt gyermekével nekivág az Újvilágnak, hogy csatlakozzon férjéhez, Abraham Rosenthalhoz, aki ekkor már több éve Amerikában dolgozott. Nagy kérdés, mi lett Abraham sorsa, az ifjú feleség ugyanis néhány évvel később igent mondott egy Max Mentzer nevű cseh üzletember házassági ajánlatára, aki a Dunaszerdahely melletti Gelle nevű faluból vándorolt ki. Az új család New Yorkban, az olasz bevándorlók lakta Corona negyedben telepedett le, és hamarosan közös gyermekeik is születtek. 

Egy vegyész rokon 

Legfiatalabb lányként csöppent ebbe az újdonsült családba Jose­phine Esther Mentzer is, akit édesanyja kedvenc nagynénje után mindenki egyszerűen csak Esztinek (angolosan Esthynek) hívott. A kislány már igen fiatalon üzleti tapasztalatokat szerzett, testvéreivel ugyanis sokat dolgozott édesapja vaskereskedésében, ahol könnyedén elsajátította a vállalkozói lét és a sikeres kereskedelem fortélyait. 

A szépségápolás iránti szeretetét viszont édesanyjától örökölte. „A szépséggel kapcsolatos első élményem maga az édesanyám” – emlékszik vissza életrajzi könyvében Estée Lauder (Estée: A Success Story), aki gyermekként áhítattal figyelte édesanyja szépítkezési szokásait. Eszter életében nagy fordulatot hozott, mikor Schotz János, a magyar származású vegyész nagybácsi is a családhoz költözött, és a lakás hátsó szobájában kialakított laboratóriumban kezdett el fiatalságot ígérő krémekkel kísérletezni. Nem sokkal ezután Eszter már a nagybátyja által kevert krémekkel üzletelt az iskolában, az általa képviselt eszme – miszerint nem a terméket, hanem annak mögöttes jelentését, a fiatalságot, az eleganciát és a szépséget kell eladni – végigkövette pályafutását. 

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!