hetilap

Hetek hetilap vásárlás
A l’Oréal-sztori: Hogyan befolyásolta a kozmetikai cég a 20. század eseményeit?
A l’Oréal-sztori: Hogyan befolyásolta a kozmetikai cég a 20. század eseményeit?

Liliane Bettencourt (középen) és lánya, Francoise. A világ leg­gazdagabb női között tartják őket számon.(Fotó: AP / Thibault Camus)

2020. 08. 18.
Briliáns vegyész és marketingguru, náciszimpatizáns és odaadó apa – Eugène Schueller, a l’Oréal alapítója ellentmondásos örökséget hagyott lányára, a múlttal való szembenézés pedig csak később történt meg.

Első hallásra meglepőnek tűnhet, hogy a világ vezető kozmetikaipari vállalatának alapítója egy férfi volt, aki újszerű hajfestékeivel kezdett el kereskedni az 1900-as évek elején, és viszonylag rövid időn belül már komoly anyagi sikereket könyvelhetett el magának. Az Eugène Schueller francia vegyész által lefektetett alapok nélkül azonban a L’Oréal ma nem lenne az a cégóriás, amivé az évtizedek alatt kinőtte magát. 

A marketingstratéga vegyész

Schueller, egy középosztálybeli cukrászdatulajdonos család gyermeke 1909-ben kezdett el a párizsi hajszalonokban kilincselni hajkészítményeivel. A festék, amit árult különbözött minden korábbi, hasonló terméktől, egy olyan változatot fejlesztett ki, ami a hagyományos festékekkel ellentétben nem tartalmazott hennát, se ásványi sót, a végeredmény pedig egy sokkal kifinomultabb színösszetétel lett. 

A termék az „Oréal” nevet kapta, ami egy szójáték volt, a francia „arany” (l’or) és a „dicsfény” (l’auerole) szavak összevonásából. „A l’Oréal a világ legszebb hajkoronájával akarja Önt megajándékozni!” hangzott a reklámszlogen már a kezdetekkor. Apropó, reklám: A vegyész szakma előnyeinek kiaknázása mellett, aminek köszönhetően Schueller a legjobb alapanyagokból kísérletezte ki szépítőszereit, az alapító különös hangsúlyt fektetett a reklámra és a marketingre, saját korának e tekintetben is úttörője volt. Ő készíttetett először rádiók számára olyan terméknépszerűsítő felvételeket, ahol az ajánló szöveg nem prózában, hanem énekszó kíséretében hangzott el; a hangzás mellett pedig a látványra is adott: nagyméretű drapériákból készített óriásplakátokkal hirdette mindenhol a l’Oréal márka egyediségét. Szintén hozzá köthető az első naptejreklám is, ami valósággal berobbant a köztudatba.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!