Ez egy véleménycikk.
Barbie univerzális. Kinek ne jelenne meg azonnal a lelki szemei előtt az „ideális” paraméterekkel megáldott, hosszú szőke hajú, divatos göncökbe bújtatott, lábujjhegyen tipegő baba a név hallatán? Nemcsak a látvány, de maga a név is fogalomszámba megy: ha valakinek aranyszőke fürtjei vannak, porcelánszerű a bőre, és kicsit magasabb az átlagnál (netán még a rózsaszínt is szereti), már meg is állapítjuk, hogy úgy néz ki, mint egy Barbie baba.
Azóta, hogy Ruth Handler amerikai üzletasszony 1959-ben megálmodta és a Mattel által behozta a piacra, Barbie a mai napig kislányszobák és -szívek millióinak állandó lakója. Azon kevesek közé tartozik, akik nemcsak hogy kiállták saját piacuk folyamatos alakulását és bizonytalanságait, de még a népszerűségüket is sikerült többnyire szinten tartaniuk. Ezt többek között annak is köszönhette, hogy születésétől kezdve saját marketingstratégiával rendelkezett. De azért – lássuk be – valami többről is szó lehet itt.