A hazai általános és középiskolákban tavaly ősszel vezették be a telefonhasználat szigorú korlátozását, de ez csak az iskolaidőre vonatkozik, a magánszférában továbbra is családfüggő a használat módja, mennyisége. „A felső tagozatos gyerekek körében gyakori probléma a krónikus kimerültség, kialvatlanság, ami nemcsak a teljesítményre, hanem a
viselkedésre is nagyon negatív hatással van. Ez eredhet nyilván a digitális eszközök túlhasználatából is, illetve a nevelési szokásokból, pontosabban azok teljes hiányából. Ha szólok a szülőknek, hogy valami nem stimmel a tanuló életében, akkor a legtöbben hárítanak” – mondja egy budapesti általános iskola osztályfőnöke.
Más kollegákkal együtt úgy látja, hogy van egy szülői elit, akik nagyon odafigyelnek a csemetéikre, rendkívül tudatosan nevelik őket, menedzselik az életük minden pillanatát. Ezek a gyerekek jellemzően jó tanulók, céltudatosak, különórákra járnak, sportolnak, és a nyári szünetük is nagyon be van osztva. A szülők többsége azonban nem ilyen, és számít ugyan a családi háttér, de a középosztálybeliek sincsenek a helyzet magaslatán.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »