A kirakat nem akadály. Médiafüggőség magyar módra Fotó: Somorjai L.
Az RTL Klub által rendelkezésünkre bocsátott AGB Hungary mérési adatai szerint a karácsonyi időszak "televíziós vetélkedőjét" az RTL Klub nyerte a tizennyolc–negyvenkilenc éves nézők között mért 35-36 százalékos összesített közönségaránnyal, míg a TV2 közel 32-35 százalékkal, az MTV közel 10-12 százalékkal szerepelt mögötte. A teljes (négyévesnél idősebb) nézőszámot figyelembe véve azonban az MTV nézettségi aránya az összes tévénéző 13-15 százalékát érinti, a két nagy kereskedelmi csatorna közönségaránya pedig "csak" 30-32 százalék (TV2), illetve 31-33 százalék (RTL Klub), ami azt jelenti, hogy az idősebb korosztály inkább a közszolgálati csatornát részesíti előnyben.
Az MTV által rendelkezésünkre bocsátott toplistán a szilveszteri kabaréműsorok szerepelnek az első helyen több mint egymilliós súlyozott (18–49 éves korosztály) nézettséggel, az éjfél után sugárzott Szuperbuli mellett például majdnem 1,6 millióan szilvesztereztek ebből a korosztályból. Karácsony első napján 1,1 millióan (szintén súlyozott adat) látták a közel ötven évvel ezelőtt készített, az exodus történetét feldolgozó szuperprodukció, a Tízparancsolat első részét, míg a TV2-n párhuzamosan futó két – a közelmúltban készült – amerikai filmvígjáték (Paulie, illetve Ki a Télapó?) 850-880 ezer nézőt vonzott. Karácsony másnapján a csodamalac Babe története (RTL Klub) több mint egymillió főt, a hosszú ideje szüneteltetett Legyen Ön is milliomos! 860 ezer nézőt, a Tízparancsolat 2. része (MTV) 980 ezer nézőt érdekelt.
2002-ben egyébként a magyar lakosság átlagosan 10 perccel többet tévézett az előző évhez képest – ennek fő oka azonban a kábelcsatornák terjedése. A szeptember–novemberi időszakban átlagosan 257 percet töltöttek el a képernyő előtt, ez az idő karácsonykor azonban átlag hat órára gyarapodott. Az MTV, TV2, RTL Klub műsorait fejenként átlagosan egy perccel, míg a kábeltévék programjait hét perccel néztük hosszabb ideig – nyilatkozta a sajtónak Bozsonyi Károly, az AGB Hungary marketingigazgatója.
TV: lefelé nincs határ