hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Belföldi kül-túra

Becslések szerint Magyarországon jó, ha minden harmadik ember eljut nyaralni. Nem csoda tehát, hogy arra a kérdésre, ki mire költene több pénzt, ha tehetné, a legtöbben a nyaralást említik első helyen a GfK Piackutató Intézet adatai szerint. Bár világszerte, különösen Nyugat-Európában megélénkülni látszik a belföldi turizmus, Magyarországon ez a forma még nincs igazán elterjedve, aminek elsődleges oka, hogy a hazai kínálatot – akárcsak minden egyebet – még mindig a nyugati árfekvés jellemzi. Az egyszer?bb apartmanok, falusi szálláshelyek fejenkénti ára egy éjszakára ezerháromszáz–ezerötszáz, de inkább kétezer forint körül kezdődik, ami még egy hét esetén is komoly tehertételt jelent egy hazai átlagcsalád számára. A szakemberek tavaly egyenesen a falusi turizmus válságáról beszéltek.

Kétségtelen viszont, hogy komoly állami támogatás irányul a belföldi idegenforgalom fellendítésére. Ide sorolhatók a különféle hazai és uniós pályázati pénzek, az egészségturizmus nagyarányú fejlesztése, az adómentes sáv kiszélesítése a falusi turizmusban vagy az üdülési csekk adómentes értékhatárának ötvenezer forintra történő megemelése szociális helyzettől függetlenül. Probléma viszont, hogy a vártnál jóval kevesebb munkaadó vásárol csekket dolgozói számára – az üdülési csekk tehát közel sem képes azt a funkciót ellátni, amit mondjuk a rendszerváltás előtt a dolgozók széles tömegeit érintő munkahelyi üdültetés betöltött. 

A magyarországi idegenforgalom hosszú távú fejlesztését, tervezhetőségét többek között az hátráltatja, hogy még mindig nem rendelkezünk olyan részletes adatokkal, amelyek megfelelő képet adhatnának a hazai és külföldi kereslet alakulásáról. E hiány pótlására vállalkozott most a Központi Statisztikai Hivatal. "Számokban utazunk" – ez a mottója annak a rendkívül nagyszabású kutatásnak, amelynek keretében a hazai lakosság, illetve a Magyarországra látogató külföldiek utazási szokásait méri fel a hivatal. Az országos szint? vizsgálat egy hete indult meg, a kérdezőbiztosok tizennyolcezer háztartást keresnek fel évente, és soha nem látott alapossággal kérdeznek ki arról, hogy ki, mikor, hova, mennyiért, milyen céllal utazik, és ott menynyit és mire költ. A nem titkoltan gazdaságpolitikai és marketingcélokat is szolgáló kutatásban partnerként és támogatóként részt vesz a Miniszterelnöki Hivatal tulajdonában lévő nemzeti turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus Rt.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetéssel vagy belépéssel tudja elérni.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!