hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Totális háború az Apple ellen

2012. 11. 08.
Két és fél éve jelent meg az iPad, de csak most dől el, hogy kik nyerhetik a „tábla­gép­háborút”. Elég fényesen csillog-e az alma, hogy megnyissa a pénztárcákat, vagy min­den az árcédulán dől el az Amazon javára? Esetleg, ahogy az okostelefonok esetében a Google ismerős zöld robotja szorítja vissza az Apple-t? Netán az elmúlt húsz évben Windowson szocializálódott vásárlók végül visszatérnek, és Jolly Joker-ként feltá­maszt­ják a gyengélkedő Microsoftot? A dráma első felvonása az idei karácsonyfák alatt játszódik.

Mára minden szakértő egyetért abban, hogy a táblagép ugyanúgy az informatika meghatározó készüléke lesz, mint a személyi számítógépek a nyolcvanas években. Egy tablet sikerének kulcsa a felhasználói élmény maximalizálása!  Steve Jobs leírása szerint a táblagép a laptop és az okostelefonok között helyezkedik el. Legfontosabb tulajdonsága, hogy a felhasználó számára sokkal könnyebbé, élvezetesebbé teszi azokat a dolgokat, amikre a legtöbbet használjuk az előbbi két eszközt. Olyanokra kell itt gondolni, mint az internetböngészés, a levelezés, a közösségi hálózatok, játék és a digitális média minden formája (videó, fotó, zene, magazin, e-könyv stb.). Egyszóval a tartalomfogyasztás. Méretes érintőképernyőjük segítségével sokkal hatékonyabban és kényelmesebben nyújtják azokat a funkciókat, amikre a felhasználók 80 százalékban használják a számítógépeiket. Ez a felismerés hajtja a táblagéppiacot, amely csak idén 50 százalékos   forgalomnövekedést ért el elsősorban a laptoppiac „kannibalizálásával”. Évek óta most először stagnáltak a notebook-eladások.

Az elmúlt két és fél évben az Apple a százmillió fölött eladott iPad­del letarolta a mezőnyt. Ezzel a piac több mint kétharmadát uralja. A konkurensek csak több mint egy évvel később ébredtek, és még egy évbe telt, amíg valós alternatívát tudtak állítani az iPaddel szemben. Mára azonban már három olyan platform állt fel, amely komoly nyomást tud helyezni az Apple-re. Mindegyikben közös, hogy kialakítottak maguknak egy olyan egyedi stratégiát, amivel érvényesülni tudtak a szabadon hagyott piaci résekben.

Az első kihívó a Google és az általa gyártott Android. A zöld robot a mobilrendszerek Windowsa. A keresőóriás a gyártók számára ingyenesen nyújtja a programot, így rengeteg formában és különböző árkategóriákban érhető el a felhasználók számára. Az okostelefonok piacán hatalmas sikert aratott ez a stratégia – több mint 50 százalékos a részesedése –, a táblagépek piacán azonban kevésbé működik. Még a legnagyobb partnerek, mint például a Samsung sem tudtak igazán sikeres Android készüléket gyártani. Legújabban a Google saját készülék gyártásába kezdett, hogy felpörgesse az Androidot. A keresőóriás most azt az új tendenciát igyekszik kihasználni, hogy a felhasználók megelégszenek a kisebb mérettel is, mert így olcsóbb és hordozhatóbb készüléket kapnak. Az eredmény a Nexus7, ami az iPadhez képest feleannyiba kerül, feleakkora súlyú, és feleakkora képernyőméretű. Az új készülék az ünnepi időszak slágerterméke lehet. Ha beválik, a Google hardvergyártóként is az Android mögé állhat.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!