Az új önjáró járgány titka szuperintelligens vezetőszoftverében, fejlett mozgás- és közelségérzékelőiben, valamint terjedelmes GPS-adatbázisában keresendő. Miután az állami törvényhozás 2011-ben lehetővé tette az új autó tesztelését, az Egyesült Államok járműregisztrációs irodája bizalmat szavazott a masinának, és egy hónapja kiadták az első forgalmi engedélyt.
A használat feltétele legalább két személy jelenléte: egyiküknek a volán mögött, társának pedig az anyósülésen kell utaznia. Már februárban elkészültek az autonóm vezetésre vonatkozó új, speciális közlekedési szabályok. Ez mégsem jelenti, hogy Las Vegasban ezentúl ölbe tett kézzel furikáznának az aranyifjak, hiszen sok-sok próbajárat és tesztelés vár még az engedélyezett autókra. A befektető és fejlesztő cégeknek még bizonyítaniuk kell - bár úgy tűnik, hogy az eredetileg beharangozott adminisztrációs és technikai akadályok (sokmilliós biztosítások és agyonrészletezett tesztprogramok) nagy része elhárult.
A Google tesztflottája egyelőre nyolctagú: egy Audi TT, egy Lexus RX450h és hat Toyota Prius. A jelenlegi működési elv egyszerűsítve: a fék-, gáz- és kormányrendszer automatikus összehangolása. De mint azt Tom Jacobs, a járműregisztrációs iroda szóvivője is kijelentette: a rendszer még fejlesztés alatt áll. Aggodalomra azonban semmi ok!