A talán leglényegesebb bejelentés a Messenger alkalmazás kibővítése, amivel lehetővé válik, hogy külső programokból közvetlenül a Messengeren keresztül osszunk meg tartalmakat. Legyen az egy újonnan készített vicces animáció, egy filmekből összevágott videorészlet, hangüzenet vagy a legfrissebb sporthírek. A lényeg, hogy minél kényelmesebben, minél sokfélébb, színesebb módokon tudjuk kifejezni egymásnak a mondanivalónkat.
Ezenkívül megnyílik az út a Messenger üzleti célú felhasználása előtt is: a rendszert integrálhatjuk akár webáruházakba, ügyfélszolgálati rendszerekbe is. Ha az ügyfél csatlakozik az oldalra a Facebook-fiókjával, ezen keresztül egyszerre tud kommunikálni az ügyfélszolgálattal, leadhatja rendelését, majd nyomon tudja követni a megrendelt termék útvonalát a házhoz szállításig. Nem szükséges többé, hogy e-mailek tömkelegét kapjuk külön a vásárlásról, a fizetési visszaigazolásról, majd a kézbesítésről. És természetesen az üzlet számára is kényelmesebb, hogy mindent egy helyen intézhet, egy helyen rendelkezésére áll minden információ az ügyfélről, preferenciáiról, korábbi vásárlásairól.
A Messengeren keresztül hamarosan az is lehetővé válik, hogy a felhasználók pénzt küldjenek egymásnak. Ehhez csak annyi kell, hogy csatlakoztassák Visa vagy MasterCard bankkártyájukat. A biztonságos használat érdekében meg kell adni egy PIN kódot is, illetve az újabb iPhone készülékek használóinak elég az ujjlenyomatukat megadni az azonosításhoz. Amerikában néhány hónapon belül kerül bevezetésre az új rendszer, amivel tehát a teljes vásárlást egy helyen, egy rendszerben intézhetjük.