hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Kontraszt minden mennyiségben
Budapesti Divatnapok

2002. 08. 31.
Coco Chanel jellegzetes kosztümjei és a 70-80-as évek öltözködési hóbortjai jelentik a tervezők legfőbb inspirációs forrásait a 21. század stílusára interpretálva. A 2002-2003-as őszi-téli divat színei egységes képet alkotnak – legalábbis a Magyar Divat Intézet őszi-téli előrejelzése szerint.

Egy azonban biztos, az aktuális divat jelszava: kontraszt kontraszt hátán. Ennek jegyében kombinálhatóak majd a csillogó és matt anyagok éppúgy, mint a sima és durva felületek. A soron következő divatszezon zászlóvivői a kétoldalú szövetek, a vatelinnel bélelt, illetve légáteresztő anyagok, valamint a bőr- és szőrmeutánzatok. 

Az elegáns stílus színvilágában keveredik majd a régi stílusú, megfakult fotók atmoszférája a tél jellegzetes fényeivel és színhatásaival. Ez a stílusjegy a klasszikus elegancia és a romantikus részletek keveredésével hódítja majd meg a nagyközönséget. A szezon főszereplői a jersey-k, a lágy tapintású kasmír szövetek, a csipkék és a szőrmék. Divatba jönnek a geometrikus elemek ihlette szabászati részletek, a finoman hangsúlyozott vállak, a változó hosszúságú kabátféleségek szőrmegallérral díszítve. A trendelőrejelzők véleménye szerint kulcsfontosságú szerephez jutnak majd a magasan záródó derekú, térdig érő trapézszoknyák, a garbópulóverek, a tunikák és a nadrágok is. 

A sportos stílus alapvető árnyalat-összeállítását a barnás és sárgás tónusok harmóniája adja. A színvilágot a régmúlt idők tárgyainak kopott, patinás anyagfelszínei ihlették. A kollekciókat legfőképpen a denimszövetek, a bársonyszövetek és a diszkrét csillogású jersey-k jellemzik. Divatba jönnek a minipulóverek, a mellények, a háromnegyedes női nadrágok, az egyenes vonalú és a trapézszoknyák is.

A hóbortos stílus színvilágának kialakításánál a trendek felelősei kombinálták a high-tech hatásokat a természetes színképekkel. A stílusjegy jellemző dekorációi a fantáziavirágok, kockaminták csíkokkal dúsítva, foszforeszkáló fények és hagyományos nyomott minták. Nagyon divatosak lesznek a szélesbordázatú garbók, a kosztümök és a lovaglónadrágok, az alul szélesedő ruhák, a terepmintás jersey-k és a vállpántos ruhák csakúgy, mint a koptatott hatású anyagból készült kabátok. 


Ruhakultúra

Minimális összeget emészt fel egy átlagos háztartásban a ruházkodás költsége – derül ki a Gfk. Piackutató Intézet nemrégiben elvégzett közvélemény-kutatásából. A cég fashionscope programja során mintegy 2000 háztartás bevonásával tanulmányozta a hazai családok öltözködéskultúráját. A felmérés szerint egy átlagos magyar család a 2001-es év folyamán 86 ezer forintot költött különböző ruhaneműkre, míg átlagosan öt családból egy semmilyen ruházati cikket nem vásárolt, amit rendszerint élemedett korukkal vagy előnytelen anyagi helyzetükkel magyaráztak. A legtöbb ruházati kiadásra mindig a téli ünnepi szezon lecsengése után kerül sor. Minőségi fehérneműkre és alsóruházatra hatvan év feletti, egyedülálló hölgyek jelentősen, 33 százalékkal költenek többet, mint a családosok. Lábbelikből a többgyermekes famíliák körében fogy a legtöbb. Országszerte Budapesten költenek legtöbbet ruházati cikkekre.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!