hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Szórakozás és üzlet a képernyőn
Az interaktív tévé

2001. 10. 28.
Napjainkban a távközlési szolgáltatások körének soha nem látott mérték? kiszélesedésének lehetünk tanúi, elég csak az olyan újkelet? tevékenységekre gondolni, mint a leginkább on-line úton zajló e-Business, e-Commerce, és újabban a tévé nyújtotta t-Commerce lehetőségek. Az interaktív tévé (itv) az internet és a televízió sajátságainak ötvözetét kínálja azáltal, hogy egy digitális televízíózáson alapuló, kétirányú kommunikációt tesz lehetővé. 



A Set Top Box egyik típusa. A szolgáltató akár ingyen is rendelkezésünkre bocsátja a nagy forgalom reményében.

Tény, hogy sokkal kiterjedtebb szolgáltatást nyújt, mint a hagyományos tévézés: például banki szolgáltatások igénybe vétele, vásárlás, videofilmek letöltése, internetezés, e-mailezés válik általa lehetővé. Vitathatatlan előnye, hogy csak azokért a műsorokért, tartalomszolgáltatásért kell fizetni, ami tényleg érdekel bennünket. A tévéadást is meg lehet rövid időre szakítani, ha például egy elmaradt befizetést szeretnénk elintézni, vagy olyan pótlólagos információkhoz akarunk hozzájutni, mint mondjuk a sporteredmények vagy az időjárás-előrejelzés. Különösebb befektetést nem igényel a szolgáltatás igénybe vétele, hiszen a tévé adott (nem kell, hogy digitális tévénk legyen), ehhez csak egy STB (Set Top Box) csatlakozást kell kiépíteni, és máris működik a dolog. Európában jelenleg mintegy 8 millió háztartás rendelkezik itv-eléréssel, ez a szám pedig 2003-ra elérheti a 40 milliót. Amerikai szakértők jelentős piacot jósolnak a közeljövőben ennek a szolgáltatásnak, illetve az ezáltal elérhető bevételeknek: egyes becslések szerint ez az érték 2006-ra eléri a 32 milliárd dollárt. A felmérések szerint leginkább a 20-40 év közötti korosztály érdeklődik az interaktív televíziózás iránt. 

Tavaly Franciaországban és Németországban volt a legnépszerűbb a DSL (digitális előfizetői vonal) kapcsolat létesítése. Ám ahogy rajongói, úgy ellenzői is vannak ennek az új gazdasági médiaplatformnak. Az Egyesült Királyságban például tavaly kétszer annyi előfizetőre számítottak, mint amennyit realizálni tudtak, s a fogyasztók sem igazán az internetelérés, vagy az e-mailezés, inkább a több csatorna és a jobb képminőség miatt fizettek elő az itv-szolgáltatásra.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected] - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!