hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Fejre állt a száguldó cirkusz
Új szupercsapat debütált

2009. 04. 04.
Az évadnyitó melbourne-i futam után elmondhatjuk: a tavalyi évhez képest feje tetejére állt a száguldó cirkusz. Ebben nemcsak az újoncként győztes Brown GP játszott szerepet, hanem az izgalomfokozó szabálymódosítások is.

Akik 2008 után a Ferrarik és McLarenek csatáját várva utaztak Ausztráliába, vagy ültek a képernyő elé - talán ez utóbbiak voltak többen - nos, ők bizonyára csodálkozva néztek a rajtrács első két helyét elfoglaló szép, fehér, ismeretlen autókra. Olyanra volt már példa, hogy egy debütáló pilóta élete első Formula-1-es megmérettetésén dobogóra állt - például Lewis Hamilton vagy a kilencvenes években Jacques Villeneuve - de az ő érkezésüket az F-1-be már jó előre tudni lehetett. Most azonban még alig egy hónappal az évad megkezdése előtt sem látszott semmi abból, hogy születőfélben van egy olyan team, amely akár az egész 2009-es évet uralhatja. A Brown GP csapatának névadója Ross Brown, a Ferrari egykori zsenije, akinek kulcsszerepe volt az olasz istálló számtalan futamgyőzelmében és világbajnoki címében. A két pilóta neve is isme­rősen csenghet: a brit Jenson Button és az egykor szintén ferraris Rubens Barrichello.

A gazdasági válság nem hagyta érintetlenül a Forma-1-et sem. A Hon­da vezetése úgy döntött, hogy a tavalyi középszerű szereplés után kiszáll a sportágból. Ezzel a döntéssel azonban több száz kiváló szakembert küldött volna az utcára, ami önmagában is fájdalmas, nem is beszélve az igen nagy összegű végkielégítések kifizetéséről. Továbbá szerződések is kötötték Bernie Ecclestone cégéhez, így a végén az egész csapatot pilótástól, szerelőgárdástól, mindenestől jelképes 1 angol fontért eladták egy fizetőképes vásárlónak: a már másfél éve a Hondánál dolgozó Ross Brownnak. A csapat­főnökből lett tulajdonos-névadó nekilátott a munkának, és fejlesztései, illetve magas színvonalon kidolgozott ötletei révén egy bajnoki címre esélyes autót állított a rajthoz.

Az utóbbi évtizedekben megszokhattuk, hogy az első számú autóverseny-sorozatban óriási pénzek mozognak. A belépőjegyek ára sem alacsony, ám a szponzori támogatások összege, a pilóták fizetése vagy éppen a fejlesztések költségei többnyire csak milliókban mérhetők - nem forintban persze. Az események középpontjában álló versenyautókon minden egyes négyzetcentiméternyi reklámfelület gigászi értéket képvisel, ami az istállók fő bevételi forrása. Ezért is volt furcsa látvány a szinte csupasz, matricátlan, fehér autók látványa. Nem kell azonban látnoki képességgel rendelkeznünk ahhoz, hogy lássuk, a közeljövőben ez változni fog.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!