hetilap

Hetek hetilap vásárlás
A szuperélelmiszerekről őszintén
Marketingfogás vagy tudományosan igazolt állítás?

2018. 12. 04.
Ha van olyan kérdés, amiben manapság a fogyasztók nehezen tudnak kiigazodni, az élelmiszeripari és gyógyszeripari kutatások világa ilyen – Évről évre akár egymásnak ellent-mondó tanulmányok jelenhetnek meg. Az egyik nagy kérdés legújabban AZ, hogy léteznek-e valójában szuperélelmiszerek, vagy csak marketingfogás az egész?

Erre és hasonló kérdésekre keresi a választ Marion Nestle, a New York Egyetem táplálkozástudományi és közegészségügyi tanszékének professzora legújabb, Unsavory Truth (Kellemetlen igazságok) című könyvében.

„Vajon mi a gond azzal, ha valaki reklámozza egy egészséges étel előnyeit? – teszi fel a kérdést Nestle. – Vajon nem lenne akkor jobb, ha még többet ennénk belőlük?” Természetesen jó dolog ilyen ételeket fogyasztani, azonban számos tanulmány, amely a témában jelent meg, félrevezető. Az embe­rek hajlamosak a könnyű utas megoldásban hinni: ha ezt vagy azt az ételt esszük, elfelejthetjük a bajainkat, szuper egészségesek leszünk. Ugyanakkor a marketingszólamokra épülő kutatás könnyen megkérdőjelezhető, és árnyékot vethet minden (kormányzati és piaci) szereplő hírnevére, sőt a táplálkozástudományra is. Nestle mindezt az áfonya példáján keresztül szemlélteti.

Szuperáfonya

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!