hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Összefogással a fenntartható turizmusért
Lesz-e Budapestnek integrált brandje?

2018. 10. 25.
Mi fán terem a turisztikai országmárka? Miért nincs Budapestnek integrált brandje a turisztikai piacon? Ha turizmusról van szó, miért érdemes inkább egy egész térségben gondolkodni egy-egy helység helyett? Ezeket a kérdéseket jártuk körül Semsei Sándorral, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM) Szövetség elnökével (lásd kis képünket), akit évek óta beválasztanak a hazai turizmus 50 legbefolyásosabb szereplőjét bemutató kiadványba.

Mire vágynak a turisták, milyen igényeket kell kiszolgálniuk azoknak, akik az idegenforgalomban tevékenykednek?

– A turisták alapvetően élményt keresnek, és a pénzüket erre költik el. Ilyen élmény lehet például a nyugalom, a pezsgés, a hegymászás, a tengerparton heverés vagy épp a tengerben fürdés. Az ilyen élmény jelenti a tulajdonképpeni turisztikai terméket, amit eladunk, illetve amiért a turista fizet. Mondok egy példát: ha valaki elmegy egy csúszdaparkba, akkor nem azért fizet, mert ott csúszdák vannak, az még nem termék, hanem azért ad ki pénzt, hogy lecsússzon a csúszdán, aztán a víz alól felbukkanva azt mondja, „de jó volt, még egyszer akarom”. Ezért a „de jó”-ért kel útra mindenki, aki utazik. Az élmény a turizmusban nem egy megfogható valami, hanem mindig a turista fejében jön létre. A világ az utóbbi 30-40 évben olyan irányban változott, hogy az utazók nagy része nem elégszik meg egy-egy élménnyel: például aludni szeretne egy nyugodt helyen, el akar menni, mondjuk, egy wellness fürdőbe, de mellette még enne egy jó vacsorát, és szeretne biciklizni is egyet. Magyarul ma a turisták komplex élményt keresnek. Márpedig az ilyen komplex élmény iránti igényt alapvetően mindig egy-egy térség egésze képes biztosítani. Tehát az utazási döntések túlnyomó többsége mindig egy földrajzi térség egészére irányul, nem egy-egy szállodára. Olaszországra, Horvátországra vagy éppen Gyulára vagy a Balatonra.

Mit jelent a turisztikai desztináció?

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetést követően belépéssel eléri.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!