Főiskolai oktatóként az órákon sokszor tapasztalom, hogy a nyugat-európai diákoknak természetesebben megy a prezentáció, mint sok kelet-európainak. Mit gondoltok, mennyiben köszönhető ez annak az általános és középiskolai oktatásnak, amiben részetek volt?
Herman: – Az általános iskolában nekünk sok drámaóránk volt, amelyeken hozzászoktunk ahhoz, hogy más szerepekbe is belehelyezkedjünk, játszunk. Ráadásul színpadon is sokat kellett előadnunk, tehát megszoktuk azt, hogy más emberek előtt szerepeljünk.
Dennis: – Nekünk az általános iskolában főleg könyvbeszámolókat kellett tartanunk mások előtt, és volt drámaóránk is, ami kötelező volt. Ezenkívül voltak olyan választható óráink is, amelyek mindig valamilyen plusz aktivitást és elkötelezettséget kívántak tőlünk. Például valamit képviselni kellett, ki kellett állnunk valami mellett, vagy el kellett magyaráznunk valamit a többieknek.
Pünkösd után: a karizmák titkai
Hogyan alakult a Szentlélek ajándékainak megítélése az elmúlt 2 ezer évben »
Átmenvén a siralom völgyén
Trianon túlélése és ami ebből következik »
Sávuot: a törvényadás ünnepének eredete
Az Ószövetség egyik legjelentősebb nemzeti és vallási ünnepe volt – de az Újszövetség egyik meghatározó eseménye is ezen az ünnepen történt »