Az AdBlue termelés leállása komoly áremelkedést és számos más problémát is okozhat a fuvarozók és a fogyasztók számára, hiszen a modern dízelautók nem működnek AdBlue nélkül, ezzel tudják csak teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat.
Az áruszállítás dízel alapú, így ha drágul az adalékanyag, minden más is drágulhat. Ha pedig elfogy az AdBlue, a teljes áruforgalom leállhat.
A tömeges felvásárlások miatt korlátozza az AdBlue értékesítését a Mol - közölték az MTI-vel szerdán. Az ellátásbiztonság érdekében
egy tranzakción belül 1 darab kannás terméket lehet vásárolni, a pisztolyos AdBlue-tankolásnál pedig legfeljebb 50 liter az alkalmanként kiadható mennyiség.
A Mol töltőállomásain a közfeladatot ellátó szervek, a mentők, a tűzoltóság, a rendőrségnek a készlet erejéig továbbra is korlátozások nélkül vásárolhatnak, a MOL-LUB Kft. pedig teljesíti a szerződéses kötelezettségeit.
A dízelmotoros járművek adalékanyaga iránt néhány nap alatt a tízszeresére-húszszorosára nőtt a kereslet.
A részben már nyerészkedési célú felvásárlás felborította a piacot, noha a lakossági igényeket a Mol továbbra is ki tudná elégíteni - indokolták a korlátozást.
A közlemény szerint a gáz drágulása miatt egész Európában hiánycikk az AdBlue. A Mol bízik a helyzet gyors rendeződésében, ám addig is gondoskodik a készletei rendszeres feltöltéséről - tették hozzá.
(MTI/Hetek)