Akadozó ellátás és hatalmas áremelkedés tapasztalható, mely a WC-papíroktól elkezdve a zsömle papírzacskóját át a nyomtatott újságokig és keménykötésű könyvekig számos terméket érintheti majd.
Volt olyan nyomdaipari cégvezető, akinek papíros beszállítói négyszer emeltek árat az idei évben. A hazai papíripar október közepén válságüzemmódba kapcsolt.
Az okok a járványhelyzetben és a műanyag kivonásában keresendőek.
Az építőiparhoz hasonlóan elszállt a papír legfontosabb alapanyagának, a cellulóznak az ára, minden eddigi csúcsot megdöntve. Szeptemberre az áremelkedés mellett hiány is kialakult a piacon.
Bodrogai Ferenc, a Magyar Piszke Papír cégvezető-tulajdonosa a G7-nek úgy nyilatkozott, hogy a papírpiacon
„a háború óta nem volt ilyen káosz”.
A különböző műanyag termékek betiltása miatt például sok terméket papíralapú helyettesítőkkel váltottak ki, illetve megugrott a keresletet az újrahasznosított papír iránt is, amire nehezen tudtak átállni az ágazatok, és jelentős drágulást hozott a hulladékpapírt illetően is.
A különböző papírral dolgozó cégek jelentős része már most nem kap elég alapanyagot, ami főként a keménykötésű könyvek nyomtatását érinti, de hiány van a magazinpapírokból, a címkepapírokból és a trend a csomagolóanyagokat, bolti papírtasakokat, és akár a WC-papírokat is elérheti.
(G7/Hetek)