Ezalatt nyílnak másféle határok, átjárók legalábbis. Életmódban, értékrendek terén mintha hónapok alatt alakulna át minden, a filmművészetben pláne viharos gyorsasággal. Két friss példánk is van erre.
„Kevés ennyire hatásos, ennyire magával ragadó és elemi erejűen megrázó, egyszerre beteg és mégis nagyon okos film készült eddig a világon” – írja egy népszerű hírportál kiemelt nagybetűkkel a fesztiválokon tömeges rosszullétet okozó Nyers (Raw) című francia filmről. Egy másik portál pedig az Alien-sorozat újabb részét reklámozó szürreális plakátot jellemzi: „ilyen lehet a pokol”.
Mindkét alkotás határokat lép át, jéghideg szándékossággal. Teszik ezt olyan látványvilággal, melyre a „sokkoló”, „elborzasztó” és egyéb gyenge jelzők gúnyt fakasztva váltak alkalmatlanná. Tudjuk, ma a látvány mindent visz. Egy, az írott szöveget már csak akadozva olvasó, képernyők, ikonok és márkanevek között navigáló kultúrában a Szem az igazi vadászterület.
Ügynökök osztották meg az 56-os bajtársakat
Interjú Fónay Jenővel, a Pofosz alapító elnökével »
1956: a magyar menekülteket védő diplomata rejtélyes halála
Povl Bang-Jensen története »
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »