hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Világosság és kettős mérce
Magyarországon is téma lett a politikai szereplők magánéleti erkölcse

A nyári szünetben sem maradt hír nélkül a politikai bulvárra fogékony közönség: Volner János „bozótügye”, a szintén jobbikos Kulcsár Gergely fiatalkorú szeretőjének története, az Együttes Juhász Péter élettársának elköltözése és a pár korábbi nizzai nyaralása, a jegybankelnök Matolcsy György válása és állítólagos szeretője hetekre elégséges munícióval látta el a pártokat és a mögöttük álló sajtót. De meddig tekinthetők a hírek a magánszféra részének? És mennyiben érdeklik a társadalmat az erkölcsi megfontolások?

Amikor a kormányközeli ripost.hu júliusban fotósorozatot közölt Volner János Jobbik-alelnökről, amint egy ismeretlen nővel áll egy bokros területen autója előtt, Volner többek között azt mondta, mindeddig létezett egy hallgatólagos megállapodás a pártok között arról, hogy egymás magánéletét nem használják fel a politikai küzdelemben. Annyi biztos: néhány esettől eltekintve (ilyenek voltak Deutsch Tamás és Kovács László magánéletének fordulatai) a rendszerváltás óta szinte elvétve derültek ki intim hírek. Ami nem azt jelenti, hogy nem voltak ilyenek, hanem azt, hogy mivel mindenki tud mindent, mindenkinek hasznosabb, ha senki nem beszél.

Új szereplő a pályán

A kölcsönös hallgatásban beállt jelentős fordulatra magyarázattal szolgálhat egy, a jobboldali médiában az utóbbi években történt átrendeződés; az Orbán–Simicska szakítás után a Habony Árpád érdekkörébe sorolt lapok, a Ripost, a 888, a Lokál felemelkedése, vagy éppen az ORIGO és a TV2 tulajdonosváltása. Az említett média – ahogy azt a hazai közegben megszokhattuk – az ellenzéki közszereplők ügyeit göngyölíti fel (ez alól kivétel volt Matolcsy György válásának ténye, amit elsőként a Ripost írt meg, igaz, az ügyben a jelek szerint a Népszabadság már kutakodott a cikk megjelenése idején); Mészáros Lőrinc jachtbérlését ezzel szemben az ellenoldalhoz tartozó Magyar Narancs, Habony Árpád ibizai vakációját pedig az ugyancsak baloldali 444 hozta nyilvánosságra.
A hazai közélet viszonyulása az említett ügyekhez ellentmondásos: amikor Orbán Viktort megkérdezték a Mészáros Lőrinc által kibérelt milliárdos jachtról, a miniszterelnök azt felelte, nem foglalkozik bulvárhírekkel, nem érdekli, „ki hol nyaral”, és „ki kivel él együtt”. Ellentmondások persze a másik oldalon is látszanak: a Volner János nőügyéről szóló hírek, de különösen a Juhász Péter és Portik Tamás kapcsolatáról szóló, a PestiSrácok.hu, az ORIGO és a TV2 által közölt anyagok kiverték a biztosítékot a balliberális 444-nél, miközben ugyanez a portál kormányközeli szereplőkről – köztük Habony Árpádról is – rendszerint közöl negatív magánéleti híreket.

Tovább olvasná? Hetilap tartalmainkat előfizetéssel vagy belépéssel tudja elérni.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!